Ladbrokes

LIVEODDS PÅ VALDAGEN

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 10:27 CEST

Tre dagar kvar till valet och intresset för politiska odds har aldrig varit större i Sverige. Ladbrokes kommer att erbjuda liveodds (spel i realtid) under hela valdagen, vi kör igång klockan 8.00 och stänger butiken en timma innan vallokalerna stänger, 19.00.

Bland utbudet som presenteras och kan spelas på i realtid finns vilket parti som blir det största, om alliansen får egen majoritet och procentsats på samtliga partier. Naturligtvis erbjuds även spel på vem som vinner valet. Just nu är Alliansen storfavoriter och spelas till 1,06 gånger pengarna.

”Det blir en maratonmatch under valdagen mellan de Rödgröna, Alliansen och partier runt 4 %. Politisk vadslagning är i allra högsta grad ett nöje men Ladbrokes bör kunna vara en bra plats att följa utfallet av hur svenskar vill ha de kommande åren i regeringen och riksdag.” säger Joakim Rönngren, Ladbrokes PR-chef i Norden.

Aktuella odds – Riksdagsvalet 2010

Liveodds presenteras på ladbrokes.com klockan 8.00 på valdagen.

S+V+Mp  6,50

Alliansen (M+Fp+Kd+C)  1,06

Alliansen (M+Fp+Kd+C) får 50% eller fler av rösterna och bildar egen majoritet i riksdagen -Ja  2,45

Alliansen (M+Fp+Kd+C)får 50% eller fler av rösterna och bildar egen majoritet i riksdagen -Nej  1,36

Nytt val till Sveriges riksdag under 2011 - Ja  3,00

För mer information:

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

Joakim Rönngren, Ladbrokes PR-chef i Norden, joakim.ronngren@ladbrokes.se, +46 733 32 34 67

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com