E.ON Sverige AB

Livesändning: intervju med Anders Borg 7.45 idag

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2012 07:19 CEST

Som värdföretag för nyhetstjänsten Rapidus frukostseminarium idag, gästas E.ONs huvudkontor i Malmö av ingen mindre än Anders Borg. Följ livestreamingen här i pressrummet från klockan 07.45.

Inbjudna till seminariet, med fokus på Sveriges finanspolitik, är personer som ingår i Rapidus nätverk. Nätverket består av företrädare för Öresundsregionens näringsliv och omkring 150 personer väntas besöka seminariet.

Följ seminariet live

Rapportering från seminariet kommer att ske genom livestreaming på Bambuser och på Twitter. Anders Borg intervjuas av Rapidus grundare Jan Wifstrand, tidigare chefredaktör på Sydsvenskan och Dagens Nyheter.

Följ seminariet via livestreaming

Följ seminariet på Twitter

E.ON Sverige ingår i den tyska E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag, med verksamhet i Europa, Ryssland och Nordamerika. E.ON har cirka 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2011 cirka 41 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.