HOOM AB

Livsstilsmagasinet HOOM firar 30.000 följare på Instagram

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 17:13 CEST

HOOM har ett koncept som blivit en succé på sociala medier. Nu har de hela 30.000 personer som följer dem via Instagram (hoommagazine). Man har dessutom 69.000 följare på Facebook. För alla på det exklusiva livsstilsmagasinet HOOM så har detta blivit två viktiga parametrar för att känna av trender och strömningar när det gäller premiumsegmentet.

– Idag firar vi att 30.000 personer från världens alla hörn följer HOOM via Instagram. Just den här kanalen kör vi på engelska för att inspirera och skapa nyfikenhet kring Sverige. Det finns en enorm kraft i sociala medier då användarna redan är vana vid infrastrukturen. Vi närmar oss totalt 100.000 som kontinuerligt följer oss vilket i sin tur ger oss en en nästan osannolik räckvidd. Det blir dessutom en härlig och kreativ dialog – på både internationell och nationell nivå – som stimulerar redaktionen, säger chefredaktör Micael Wiking.

www.hoom.se har man idag drygt 40 000 aktiva besökare per månad och det har blivit en samlingsplats för livets goda. På webben och i magasinet har man skapat insikt genom att inspirera och informera på ett underhållande sätt. Flera artiklar i magasinet HOOM hänvisar till Facebook och Instagram då feedback och respons alltid varit en viktig del i utvecklingen av konceptet. Nu tar man en mer direkt dialog i ett socialt forum.

– Vår målgrupp värdesätter sådant som öppnar upp sinnet och skapar energi. Våra läsare är nyfikna och aktiva. Via våra sociala kanaler tipsar vi dagligen om exotiska resmål, läcker inredning och annat smått och gott som kan lyfta våra läsares vardag. Vi visar vägen till ett intressantare liv. Sociala medier är ett perfekt komplement till magasinet HOOM som kommer ut med sex utgåvor per år, avslutar Micael Wiking.

......

Chefredaktör: Micael Wiking
E-mail: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,2 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.

HOOM på Facebook

HOOM på Wikipedia