ljungåfors media ab

ljungåfors media ab och SAMS startar tidningen Physical Asset Management

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2013 11:00 CET

Riksorganisationerna ”The Swedish Asset Management Society” och ”Svenskt Underhåll” har via sitt servicebolag ”SAMS AB” sett ett växande behov av eget medieorgan för medlems- och marknadskommunikation. Dessutom har det under en längre tid saknats kvalitetssäkrad information på svenska om "Physical Asset Management", fritt översatt ”värdedriven förvaltning av fysiska tillgångar” ex. infrastrukturanläggningar, industriproduktionsanläggningar, byggnader, gruvor och andra fysiska tillgångar. Med anledning av detta startas nu tidningen Physical Asset Management.

Utgivare blir ljungåfors media ab och tidningen "Physical Asset Management” kommer att vara SAMS AB:s officiella mediaorgan som man använder för medlems- och marknadskommunikation för ”Svenskt Underhåll” och ”The Swedish Asset Management Society”. Första tidning kommer att presenteras i samband med Underhållsmässan i Göteborg under mars 2014.

Physical Asset Management kommer att vara ett utmärkt hjälpmedel för att flytta fram underhållets positioner i betydelsen för Sverige genom kontakter med beslutsfattare inom politik och näringsliv.

Det redaktionella innehållet i tidningen bestäms gemensamt av ljungåfors media och SAMS. Detta genom ett redaktionsråd där ljungåfors tillsätter 2 medlemmar och SAMS 2 medlemmar.

ljungåfors media ab ger även ut tidningenNordiska Projekt och via systerbolaget JNT Publishing AB tidningen Svensk Byggtidning och nyhetssiten B2BNyheter.se

För mer information kontakta:

Niklas Dahlgren

VD ljungåfors media ab