Ljungbergs Factory

Ljungbergs Factory presenterar årets nyheter på Formex 2013

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2013 14:50 CEST

På Ljungbergs Factory vill vi erbjuda våra kunder produkter som håller i flera generationer eftersom vi inte tror på den nuvarande slit och släng kulturen. Vi uppmuntrar våra kunder att satsa på svensk kvalitet som tillverkas med hänsyn till miljön. Vi uppmuntrar även våra leverantörer och återförsäljare att ta vara på miljön för kommande generationer. Vi är stolta över vår kunniga personal som är de ledande tygtrycksexperterna i hela landet med specialkunskap om färgblandning, tygbehandling och tryck.

På Formex förevisar vi vårt nyaste mönster Salmiak av Nyström Persia som inspirerats av Sven Markelius klassiska mönster Pythagoras. Salmiak finns i metervara samt som underbara handtryckta siden sjalar. Salmiak mönstret är också basen till Naim Josefis damkollektion som vi kommer att få se smakprov av på mässan.

Vi har också skapat exklusiva produkter av våra klassiska mönster som sängkläder i 100% bommullssatin med Stig Lindbergs klassiska och världskända mönster samt ljuvliga, blommiga varianter av Maria Åström. I vårt nya sortiment har vi även kuddfodral i finaste lintyg med mönster av Viola Gråsten, Sven Markelius, Olle Eksell och Stig Lindberg.

Dessutom har vi skapat unika handtryckta lingarnstapeter i mönstren Fruktlåda av Stig Lindberg och Salmiak av Nyström Persia. Ljungbergs Factory är det enda företaget i världen som tillverkar textiltapet.

I vår monter kommer vi också att förevisa ett urval av Ljungberg Factorys klassiska mönster i metervara.

Alla produkter finns i vår webbshop ljungbergsfactory.se och ett urval av produkter och tyger finns även hos våra återfösäljare. Vi ser framemot att hitta nya samarbetspartners på mässan. Vi kommer också att presentera vårt nya omnikoncept (där kunden flyttar sig mellan den fysiska och digitala kanalen),

Vi finns i B-hallen i monter B02:49.

Välkomna

För mer information, var vänlig och kontakta:

Jonas Wåhlander, VD
tel: 073 3777 444
jonas.wahlander@ljungbergsfactory.com

För pressinfo, bilder och pressbesök till fabriken

Vilma Gustafsson
tel: 0732 19 600
vilma.gustafsson@ljungbergsfactory.com

Ljungbergs Factory

B02:49

Ljungbergs Factory (tidigare Ljungbergs Textil) har tillverkat textil sedan1834. Företaget har en lång historia av framgångsrika samarbeten med framstående designers som Stig Lindberg, Sven Markelius och Viola Gråsten.
Sedan 2013 ägs företaget av Jan Carlstein och Jonas Wåhlander som vill få företaget att växa genom att bredda erbjudandet. Mönsterproduktionen för inredningstextil ska leva kvar, samtidigt som mönster för modeindustrin och andra nya användningsområden ska utvecklas. Målet är att skapa världsledande, ekologisk, hållbar svensk design – allt producerat i fabriken i Rydboholm utanför Borås.