Ljungskilebuss AB

Ljungskilebuss köper del av Spårvägen

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 20:32 CET

Det offensiva familjeföretaget Ljungskilebuss tar över beställningstrafiken från Göteborgs Spårvägar. Avtalet blev klart på tisdagen och innebär att Ljungskilebuss tar över hela beställningstrafiken från Göteborgs Spårvägar. I affären ingår fyra bussar.

– Det här är den största satsning som vårt företag har gjort, säger Ljungskilebuss´ vd Daniel Olsson till busstidningen.se.

Övertagandet sker den 12 februari. Parterna har enats om att inte avslöja köpeskillingen. De förare som idag arbetar i GS´ beställningstrafik garanteras fortsatt anställning, antingen inom Göteborgs Spårvägar eller inom Ljungskilebuss.

Affären innebär också att Ljungskilebuss etablerar en depå med tillhörande administration i Göteborg, förutom sin nuvarande depå i Ljungskile.

Göteborgs Spårvägar beslutade redan för flera år sedan att man skulle avveckla sin beställningstrafik. Frågan drog dock ut på tiden. Under senhösten/förvintern förra året inleddes diskussioner med flera tänkbara köpare.

I dessa annars så bistra tider så ser Ljungskilebuss bara möjligheter i affären och för Göteborgarna och hela Västkusten så innebär avtalet att GS goda rykte kommer leva vidare och Göteborgarna kommer även i framtiden att ha sitt alldeles egna bussbolag med chaufförer man känner igen och en service som är utöver den vanliga . Alla nya som gamla kunder hälsas hjärtligt välkomna in i ett nytt historiekapitel !!!

Ljungskilebuss är i grunden ett familjeföretag som satsar på kvalité, säkerhet, miljö och personlig kontakt, ett företag som vågar satsa på framtiden .