OSRAM

Ljuskällor som svävar – Ny LED-armatur från Osram!

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 14:43 CET

SILENTO med LED-paneler är en helt ny serie ljuskällor. De tekniskt utvecklade och energisnåla modellerna är dessutom designade som om de svävar fritt.

Nya Silentofamiljen från OSRAM består av fyra medlemmar designade som om de svävar fritt. Höga kvalitetskrav har präglat både teknikutvecklingen och designprocessen. Resultatet är några av marknadens mest underhållsfria ljuskällor.

Alla fyra modellerna har LED-paneler med en livslängd på minst 20 år, en eller flera beroende på vilken modell du väljer. Tack vare vrid- eller vinklingsbara ljusplattor i armaturerna kan indirekt eller direkt ljus riktas åt det håll som passar rummet bäst, oavsett om det är upp i taket, mot en vägg eller ner över ett bord. Ljuskällorna ger dessutom ett mycket högt ljusflöde där panelteknologin gör att ljuset upplevs som mycket behagligt.

SILENTOTM Muro
En två-i-ett ljuskälla med en LED-platta. Ger direkt eller indirekt ljus eftersom plattan också kan tas ur och vinklas om i armaturen. Till Muro medföljer en alternativ sladd med strömbrytare så att SILENTO också kan monteras och användas på exempelvis ett hyllplan. Cirkapris 1 700 kr.

SILENTOTM Tavolo
Bordsbelysning med LED-platta. Det extremt jämna ljuset gör att du aldrig behöver rikta om plattan. Touchfunktion gör det lätt att slå på och av ljuset. Med inbyggd dimmerfunktion kan ljusstyrkan anpassas för olika behov. Cirkapris 1 700 kr.

SILENTOTM Poco
Pendelarmatur med tre LED-plattor. Plattorna kan vridas individuellt +180°/-160° och kan alltså ge både direkt och indirekt ljus, samtidigt. Upphängningen justeras enkelt till önskad längd vid installation. Cirkapris 3 200 kr.

SILENTOTM Lungo
Pendelarmatur med fem LED-plattor. I övrigt med samma funktion och utförande som SILENTOTM Poco. Cirkapris 4 300 kr.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Paulina Schaber, 08-400 255 19, paulina@perpr.se

Bilder finns att ladda ner på www.perpr.se eller klicka här.

OSRAM är det internationellt ledande företaget inom ljuskällor. OSRAM arbetar ständigt med att förbättra och utveckla dagens teknik och har idag hela 65 procent energieffektiva produkter.