LO

LO-Tidningen i ny kostym – på webben och i papperstidningen

Pressmeddelande   •   Apr 19, 2006 09:07 CEST

LO-Tidningen fyller 30 i år och som alla mogna människor och produkter har vi genomgått en ansiktslyftning för att möta framtiden.

Vi kan inte utlova en extrem make over, men visst har 30-åringen tagit klivet in i 2000-talet i och med vinterns omgörning. LO-Tidningen går samtidigt in ännu hårdare för att redovisa och analysera konsekvenser av politiska beslut som påverkar löntagarna men också beslut som fattas i arbetsgivarorganisationer och fackföreningar.

Parallellt med det nya pappersutseendet pånyttföds också LO-Tidningen på nätet. Kajplatsen i cyberrymden är i fortsättningen www.lotidningen.se för den som vill vara uppdaterad när det gäller utvecklingen på arbetsmarknaden.

För den som är nyfiken på fackliga kollegor eller företrädare, den som undrar vart de går, när de slutar och vem som kommer i stället – fackfolk i farten är den givna rubriken på www.lotidningen.se. Tips till matlåda hör också till nyheterna. För den som saknar inspiration eller vill ha enkla handfasta råd – var så god.

För frågor om nya lotidningen.se, kontakta:
Webbredaktör Katarina Ellemark, 08-796 27 71 eller 070- 239 95 15.

För frågor om den omgjorda papperstidningen, kontakta:
Redigerare Charlotta Kåks Röshammar, 08-796 25 44 eller 070- 454 68 81.

LO-Tidningen går ut till alla som har ett fackligt uppdrag inom något av LO-förbunden. LO-Tidningen är en veckotidning som ges ut av Landsorganisation i Sverige, LO. Tidningen görs av en självständig redaktion och uppdraget är att bevaka och granska utvecklingen på arbetsmarknaden.

LO-TIDNINGEN BOX 1372, 111 93 STOCKHOLM
TELEFON (46)-796 27 00 FAX 08 - 411 52 08