Babyshop.com

Lodger fyller 10 år och lanserar heta Tough Denim!

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 16:12 CEST

Lodger firar tio år och lanserar nu deras mest spännande kollektion hittills; Tough Denim. I kollektionen finner du de populära modellerna Wrapper, Bunker, Shelter och Hopper. Åkpåsar, bärselen, sovpåsar och filtar, alla med tuffa denimdetaljer såsom extra tjock kantstickad tråd, röda dekorativa stygn, jeansfickor och äkta lädermärke med Lodger loggan.

Samtliga Lodgers produkter är slitstarka med smarta funktioner och är alla gjorda för att andas och vara mjuka, bekväma och lagom varma hela året om!

Som led i lanseringen av Tough Denim startade Babyshop.se en tävling på deras Facebooksida (www.facebook.com/babyshop.se) där man som tävlande kunde vinna en Shelter. Shelter är Lodgers smarta bärsele som också kan användas som en smidig åkpåse. Deltagandet i tävlingen var riktigt stort bland de hängivna fansen, precis som för deras tidigare aktiviteter. För Babyshop är det viktigt att visa upp sina produkter i detta medie och då gärna göra det i samband med en rolig aktivitet för att skapa det önskade intresset för det aktuella varumärket.

Babyshop tror på bra försäljning av den nya Tough Denimkollektionen i den redan populära och pålitliga Lodgerfamiljen.

Om Lodger
Lodger designar och utvecklar produkter för att ge barn och föräldrar den nödvändiga mobiliteten och flexibiliteten, medans siktet alltid är inställt på komfort och säkerhet. Produkterna är tillverkade av den finaste bomull och i vävd fleece av högsta kvalitet. En fleece som andas, håller värmen och som är vattenavvisande.

Om Babyshop
Babyshop.se är en av Sveriges ledande butiker för barnkläder, barnvagnar, leksaker och skötväskor. Hos Babyshop.se finns varumärken som Molo, Nova Star och Skip Hop. Idag har familjeföretaget kunder i över 20 länder och har snabbt blivit en stark aktör när det kommer till designade barnkläder.