Rikshem

Lönnbacken förvärvar fastigheter i Umeå och Trelleborg för ca 400 miljoner

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 13:55 CET

Lönnbacken förvärvar tre fastigheter i Umeå och en i Trelleborg. De fyra äldreboendena har en total uthyrbar yta om ca 17 800 kvm med ca 280 lägenheter.

- Lönnbacken satsar på äldeboenden och vi är glada att vi får möjlighet att förvärva dessa fina fastigheter, säger Magnus Edlund, vd Lönnbacken.

- Den finansiella oron förhindrade Arctics planerade förvärv av fastigheterna och vi har bland flertalet intressenter valt Lönnbacken som en långsiktig bra aktör för att äga dessa fastigheter, säger Ilija Batljan, vice vd Rikshem.

Kontakt:
Magnus Edlund, vd Lönnbacken, tel 070-554 99 47, magnus@lonnfast.se
Ilija Batljan, vice vd Rikshem, tel 070-518 39 67, Ilija.batljan@rikshem.se
Annika Bayard, kommunikationsansvarig, tel 010-70 99 341, annika.bayard@rikshem.se

Rikshem är ett av Sveriges största privata bostadsbolag. Rikshem erbjuder bostäder och samhällsfastigheter i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Västerås, Norrköping, Helsingborg, Halmstad, Solna, Lidingö, Sigtuna, Ängelholm, Danderyd, Höganäs och Knivsta. Rikshem har 16 000 bostäder om sammanlagt  1 200 000 kvm till ett värde av  drygt 14 miljarder kronor. Rikshem ska under de närmaste fem åren växa och äga och förvalta fastigheter till ett värde av 20 - 25 miljarder kronor. Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF. Läs mer på www.rikshem.se.