Löparakademin

Löparakademin drar igång vårens ungdomsprogram

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2015 14:12 CET

Den ideella föreningen Löparakademin startar idag upp vårens omgång av sitt mycket uppskattade tioveckorsprogrammet där högstadieungdomar genom träning, workshops och mentorskap får lära sig att sätt upp och närma sig personliga mål.

Under våren kommer programmet genomföras i Hässelby/Vällingby, Rågsved/Hagsätra, Norra Botkyrka, Skärholmen och i Malmö och totalt kommer ca 150 ungdomar medverka i denna omgång.

- Det känns superspännande att dra igång vårens verksamhet och extra glädjande är att vi för första gången kommer genomföra programmet i Hässelby/Vällingby, säger Alvaro Zagal från Löparakademin.

I Löparakademins tioveckorsprogram får deltagarna lära sig att sätta upp och närma sig personliga mål. Med långdistanslöpning, workshops och mentorskap som främsta redskap får deltagarna under tio veckors tid komma i form men också lära sig en metod för att sätta upp och närma sig personliga målsättningar. I workshopserien ingår även utbildningsövningar om gymnasie- och högskolestudier samt karriärmöjligheter. Programmen avslutas med ett 10 km långt lopp.

Programmet leds av ideellt engagerade ledare som håller i träningspass, workshops och fungerar som mentorer under programtiden.

Verksamheten stöttas av bland annat Stockholm Stad, Vasakronan, New Balance och Kronprinsessparets bröllopsstiftelse.

Utöver ungdomsverksamheten arrangerar Löparakademin även Vårstafetten 6 maj, Skärholmsloppet 23 maj, Söder Runt 13 juni och Kistaloppet 19 september.

Läs mer på www.loparakademin.se

Kontakt från Löparakademin

John Laselle

john@loparakademin.se

Löparakademin - För ett friskare och bättre Sverige.