Bo Broman

Löpning till förmån för Kvinnojouren Bo Broman, Vilhelmina, Springer 184 km nonstop!

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 12:31 CEST

I Run 4 U Woman Springer 184 km för Kvinnojouren - Pengarna går direkt till Kvinnojouren!
I Run 4 U Woman är inget företag, stiftelse eller organisation. Det är ett privat initiativ.

• Initiativtagare: Bo Broman aka ”Bobo”
  • Underlag: 100% asfalt
  • Datum: 2013 07 06
  • Sponsorer: Ett femtiotal företag och privatpersoner sponsrar med 5kr / km som jag, BoBo lyckas springa.Pengarna går direkt till Kvinnojouren i Vilhelmina
  • Träning: 70km / vecka
  • Mål: Samla in pengar till jouren & belysa den ohållbara situationen.
  • Bakgrund: I Sverige mördas ca 17 varje år av en man de älskat. På 12 år har 179 barn förlorat sin mamma. Anmälda brott i nära relationer, Västerbotten 2012: 783st Situationen är ohållbar och någon måste göra något åt det! Det jag kan göra är att springa, springa långt! Det är en liten början, men en viktig början.

Kvinnor och barn ska inte behöva springa för sina liv! Jag springer i deras ställe & Du kan hjälpa till!

Träning inför I Run 4U Woman - Bo Broman, BoBo, drar däck efter sig under löpning.

Vill du hjälpa till med sponsring av I Run 4U Woman? Tveka inte att anmäla dig här och Du hjälper till!

För ytterligare information kontakta initiativtagare Bo Broman, I Run 4U Woman:

Bo Broman, Initiativtagare
E-post: hjortron1@hotmail.com
Tfn: 070-2246370

Högupplösta bilder skickas från Idenfors AB. För beställning kontakta Sara Idenfors, sara@idenfors.se, 070-3603096.

I Run 4 U Woman är inget företag, stiftelse eller organisation. Det är ett privat initiativ. Initiativtagare: Bo Broman aka ”Bobo”. Kvinnojouren i Vilhelmina är en ideell förening som tar emot och hjälper kvinnor och barn som behöver skyddat boende på grund utav misshandel.

• Målet: Springa 184 km
  • Datum: 2013 07 06 kl. 21.00
  • Geografi: Vilhelmina --> Åsele --> Dorotea --> Vilhelmina
  • Underlag: 100% asfalt
  • Start: Vilhelmina C, ICA Tallen
  • Målgång: Vilhelmina C, ICA Tallen
  • Du sponsrar med 5kr / km
  • Pengarna går direkt till Kvinnojouren i Vilhelmina
Löpningen genomförs på en resa. En löpning, i konstant rörelse hela tiden, ingen vila, inge sömn. 184 km.

Alla sponsorpengar går med 100% direkt till Kvinnojouren. När det står klart hur långt jag lyckats springa så skickar Kvinnojouren ett inbetalningskort samt information om antal km x 5 kr till dig som skrivit på sponsoravtalet. Privatpersoner kan bidra med valfri summa som engångsbelopp.

Kvinnor och barn ska inte behöva springa för sina liv!
Jag springer i deras ställe & Du kan hjälpa till!