Blownaway - Trum Managment AB

Löpträning på hög höjd med Malin Ewerlöf-Krepp

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2012 08:30 CEST

Att få löpträna på högfjället med frisk luft och variation på underlaget stärker både kropp och själ. Vårt brinnande intresse för naturen har fått oss att flytta till Funäsfjällen och där starta upp en året-runt verksamhet som bygger på olika former av fysisk aktivitet och upplevelser i fjällmiljö.

Sommaren 2012 erbjuder vi nu bland annat löpträning i vår storslagna natur under 3 intensiva kortveckor. Vecka  27 och 31 med Malin Ewerlöf-Krepp som coach. Deltagarna erbjuds yoga, konditionstest, föreläsningar om kost och motion och förstås gemensam fjällöpning.

-          Våra gäster kommer att bo bekvämt och med halvpension på välrenommerade Eriksgårdens Fjällhotell centralt i Funäsdalen.  Eriksgården är ett mysigt och familjärt hotell med mycket bra kök samt både spa och utomhuspool, allt för att våra gäster ska få högsta möjliga komfort under sin vistelse, säger Annika Kalenius.

-          Att få träna på det underlag som fjällterrängen erbjuder, i kombination med en av landets bästa löpare, är något vi vill ge löparintresserade en möjlighet att få uppleva. Det stärker kroppen både fysiskt och mentalt, säger Richard Kalenius.

Utöver dessa veckor arrangerar vi även tävlingar, 24H Adventure Race, en multisporttävling för 2-mannalag och Helags Adventures Marathon.

För mer info: www.helagsadventures.se

Kontakt:

Helags Adventures är tre engagerade entreprenörer från Arvika i Värmland.
Vesa och Annika Kalenius som sålde sin handelsträdgård och flyttade till Ljungdalen.
Richard Kalenius som driver Helags Adventures - "Topptursbutiken" i Funäsdalen.

Företagsidén är att skapa och utveckla aktivitetsturismen i Ljungdalen och Funäsfjällen som har fantastiskta lägen för äventyr.