CGI

Logica letar nya samarbetspartners i innovationstävling

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2012 13:05 CEST

Logica, Sveriges största IT-tjänsteföretag, startar idag femte omgången av innovationstävlingen Global Innovation Venture Partner Programme, GIVPP. Målet med tävlingen är att hitta företag och organisationer med innovativa produkter och lösningar, där vinnaren genom ett nära samarbete med Logica får hjälp med att nå ut med sina erbjudanden både i Sverige och internationellt.

Förra året deltog över 400 företag i tävlingen. Förutom åtta förstapristagare på landsnivå utsågs även två globala vinnare – svenska Vergic AB och brittiska Embarcadero Technologies. De senaste tre åren har svenska företag varit framgångsrika i tävlingen, 2010 vann Eurostep och 2009 gick vinsten till Appear.

-  GIVPP-vinsten har utan tvekan varit en framgångsfaktor för oss. Tillsammans med Logica tog vi snabbt fram en gemensam affärsplan i våra nyckelländer och under partnerskapets första år kunde vi stänga vår första mångmiljonaffär. Vi skapade även en mycket bra pipeline för nya affärer inom våra viktigaste marknader, säger Xavier Aubry, CEO på Appear Networks.

I år utökas antalet deltagande länder från sju till tio. De länder som deltar är Norge, Spanien, Marocko, Storbritannien, Frankrike, Nederländerna, Sverige, Finland, Portugal och Indien. Nytt för i år är också att organisationer utanför Logicas nätverk bjuds in, där en person från varje land som har nominerat det vinnande företaget vinner en iPad.

De nominerade företagen bedöms av en jury från Logica och vinnaren inbjuds till ett samarbete med Logica i syfte att vidareutveckla sin produkt eller lösning till en fullvärdig del av Logicas erbjudande. Logicas internationella nätverk och försäljningsresurser ger det vinnande företaget möjligheten att på kort tid nå ut till relevanta kunder över hela världen.

-  Programmet är en viktig komponent för att hitta nya samarbetspartners som är lika engagerade i innovation som vi. Att vi i år har fått möjlighet att utöka antalet deltagande länder vittnar om tävlingens framgång. Det är roligt att det går så bra för de svenska företagen, och jag ser fram emot att få arbeta med den innovationspartner som vinner årets upplaga av tävlingen, säger Johan Tullberg, ansvarig för affärsutveckling på Logica Sverige.

Tävlingen är öppen för nomineringar fram till den 15 juni 2012 och sker via www.logica.com/givp

Den globala vinnaren meddelas första veckan i september 2012.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Tullberg, Director Sales & Business Development, Logica Sverige, tel: 08-671 9964
E-post: johan.tullberg@logica.com

Åsa Thoft, PR and Communications Manager, Logica Sverige, tel: 070-1919 384
E-post: asa.thoft@logica.com

Om Logica
Logica är ett ledande internationellt IT-tjänsteföretag med 41 000 medarbetare, varav 5 200 i Sverige. Vi erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, systemintegration och outsourcing till våra kunder runt om i världen, inkluderande många av Europas största företag och organisationer. Logica skapar värde genom att integrera människor, affärsverksamhet och IT. Med långsiktiga samarbeten och djup verksamhetsinsikt skapar vi innovativa lösningar för våra kunders affärsbehov. Logica är noterat både på Londonbörsen och på Euronext i Amsterdam (LSE: LOG; Euronext: LOG). Mer information finns på www.logica.se