Sitecore

LOGICA SATSAR PÅ SITECORE

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 09:00 CEST

Sitecore utökar partnersamarbetet med ytterligare en stark och välkänd aktör

Stockholm - 25 oktober, 2010 - Sitecore, ledande global leverantör av .NET Web Content Management System (CMS), tillkännager idag att bolaget ingått partnerskap med Logica.

Som ett led i den svenska satsningen är detta ett strategiskt och viktigt steg för att bredda partnerbasen och ytterligare ett steg i att öka marknadsnärvaron som en av de ledande CMS leverantörerna.

Som ny certifierad partner till Sitecore i Sverige, ser Logica stora möjligheter att utöka och ta nya marknadsandelar inom Web Content Management System hos i första hand kunder som lever i en relativt komplex it-miljö där behov av en flexibel plattform och integrationer med andra system kan vara avgörande för att generera en lönsam webbplats. Webbplattformar blir en alltmer affärskritisk del i kunders verksamhet, i och med att webben har utvecklats från att vara ett ansikte utåt till att mer hanteras som ett eget affärsområde med egna lönsamhetskrav. Det är allt vanligare att kraven från beställare av webbplattformar baseras på innovativa lösningar som ger slutanvändaren upplevelser med hjälp av igenkänningsmönster vilket möjliggör för dem att snabbt och enkelt hitta det de söker och guidar dem därmed till snabbare beslut. Sitecore har i Gartners senaste rapport, Gartner Magical Quadrant, rankats som en av de mest innovativa leverantörerna inom Web Content Management System.

”Sitecore har en webbplattform med inriktning på marketing & sales och som ger oss möjligheten att leverera ett större åtagande för de kunder som har krav på mycket integration både med bakomliggande system samt inifrån sitt CMS, säger Mats E Hammarlund, Business Manager, Logica. ”Sitecores CMS är en flexibel och lättanvänd plattform som är väl lämpad för segmentet mellan enklare webbplatser och komplexa dokumenthanteringsplattformar och vi har valt att ansluta som partner till Sitecore då vi med detta fyller ett hål där våra övriga webbplattformar inte alltid räcker till. Det finns ingen konflikt med vårt övriga utbud utan vi ser Sitecore som ett mycket starkt komplement”

Partnerskapet föregicks av en god och konstruktiv dialog under en längre period mellan parterna. I och med partnersamarbetet kan nu båda företagen, i gemensamma satsningar,erbjuda framför allt enterprise segmentet sina tjänster men även alla andra företag som har en ambition att satsa mer digital marknadsföring genom webben.

”Logica är ett välkänt företag med hög kompetens med många duktiga konsulter inom affärstrategi, webb och digital marknadsföring. Att Logica har anslutit som partner värdesätter vi oerhört mycket. Vi har stora ambitioner med vår fortsatta Sverige satsning och med Logica faller ytterligare en pusselbit på plats och kommer med stor sannolikhet att medverka till att fler kunder får kännedom om Sitecore och våra plattformar. Jag är mycket nöjd att hälsa Logica välkommen som ny partner till oss, säger Magnus Winterman, VD, Sitecore Sverige.

Om Logica
Logica är ett ledande internationellt IT-tjänstföretag. Företaget har 40 000 medarbetare varav cirka 5 500 i Sverige. Logica erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, integration och outsourcing av IT- och affärsprocesser. Genom att arbeta nära våra kunder möjliggör vi förändringar som leder till ökad effektivitet och snabbare tillväxt. Med djup branschkunskap, hög IT-kompetens och internationell leveransförmåga stärker vi våra kunders konkurrenskraft. Logica är noterat både på London-börsen och på Euronext i Amsterdam (LSE: LOG; Euronext: LOG). Läs mer på http://www.logica.se/

Om Sitecore
Sitecore's Web Content Management System (CMS) och programvara för portallösningar möjliggör för företag att leverera övertygande webbupplevelser. Sitecore’s prisbelönta CMS gör det enkelt för företag att skapa och uppdatera dynamiska och fulländade webbplatser av alla slag. Sitecores branschledande flexibilitet och skalbarhet gör att företag bättre kan kontrollera och utnyttja sitt innehåll på sina webbplatser för att förstärka besökarnas upplevelse och därmed bidra till högre lönsamhet.

Tusentals offentliga och privata organisationer, inklusive Fortune 500-företag, använder Sitecorelösningar för sina webbplatser. Dessa organisationer har skapat och hanterar nu fler än 24.000 dynamiska webbplatser med Sitecore, däribland ATP World Tour, Stena Line, IFS, Perstorp, Thule, Computer Associates, ISS, LEGO, Lloyd's of London, Microsoft, Omni Hotell, Sara Lee, Siemens, Thomas Cook och Manchester United. Anslut till Sitecore Community för att uppleva Sitecores framgång tillsammans med kunder, partners och utvecklare.

För mer information, vänligen kontakta:
Mats E Hammarlund, Business Manager, Logica
Tfn: +46 708 51 78 03