Conductive

Logistik och prognostisering i detaljhandeln, konferens 14-15 nov

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 09:27 CEST

Effektiv logistik + nöjda kunder = toppresultat!

Logistiken är hjärtat i detaljhandelsruljansen. Det gäller att den fungerar perfekt och håller det som lovats. Genom att pricka rätt med dina prognoser kan du slippa många problem och öka dina vinster. Det är i dagens hårda konkurrens viktigt att ha butiker med rätt fyllnadsgrad. Inga varor – ingen försäljning. Eller kanske värre, lager fyllda till max i en butik som går trögt.

En högpresterande logistikorganisation kan vara skillnaden mellan ett okej och ett toppresultat. Resursoptimering och prognostisering är ledord som måste finnas med i det dagliga arbetet och inte bara vara fina ord på möten. Vi ger dig exempel på hur andra har lyckats med detta.

Nöjda kunder leder till högre försäljning och bättre resultat. Därför är det viktigt att leverera enligt avtal och i tid. På den här konferensen kommer du att möta logistikchefer från några av de ledande företagen i Sverige. Ta chansen till en konferens utöver det vanliga. Ta chansen och bli bättre på det du gör!

På konferensen får du lära dig:
• Hur ökade logistikkostnader kan ge minskade totalkostnader
• Logistikavdelningens framgångsfaktorer - de belysta och de i skuggan
• Förutse flöden och öka servicegraden

För fullständigt program och mer info, klicka här!

Ur programmet

Så sparade vi två miljoner kronor på ett år
Kristoffer Andersson
Logistikchef
Carlsberg

Prognoserna som styr logistiken
Daniel Johansson
Logistikchef
Stadium

Från manuella till automatiserade beställningar – utveckling och implementering av autoorder på Axfood
Fredrik Björnstigen
Store Replenishment Manager
Axfood

För fullständigt program och mer info, klicka här!

Välkommen till en konferens utöver det vanliga!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.