Eskilstuna Logistik och Etablering AB

Logistikkrysset bygger lager

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2011 19:30 CET

Kilenkrysset och Eskilstuna kommun bildar ett gemensamt bolag som heter Eskilstuna logistikkrysset AB. Bolaget kommer att köpa mark i logistikparken och bygga ett lager på 10 000 kvm intill E20.

- Vi vill få igång en större etablering i Kjula och är själva med och drar i det. Nu får vi in en aktör som verkligen kan marknaden, säger Bernt Arehäll, affärsområdesansvarig för Eskilstuna Logistik.

Eskilstuna+Strängnäs Logistik

Eskilstuna+Strängnäs Logistiks roll är att utveckla en effektiv logistikverksamhet för transporter och lagerhållning av varor från/till Stockholm-Mälardalen och norra Europa. Eskilstuna-Strängnäs har ett strategiskt läge med utbyggd infrastruktur, stort nätverk av logistikföretag och exploaterbar mark i direkt anslutning till järnväg, motorväg och flyg.
En utveckling som drivs tillsammans med företag och organisationer som DHL, Fluckinger Transport, Göteborgs Hamn, H&M, Lidl, Meca, Mekonomen, Mälarhamnar, M4, Skanlog, Stockholm Business Alliance, TGOJ Transport Volvo CE med flera i samverkan med Eskilstuna och Strängnäs kommun.

Mer information:
www.eskilstuna-strangnaslogistik.se