Logitech

Logitech uppgraderar världens bäst säljande keyboard cover för iPad

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 10:30 CEST

STOCKHOLM, Sverige. — 27 maj, 2014 — Idag uppdaterar Logitech sitt tabletsortiment med en ny version av Logitech® Ultrathin för iPad® Air, iPad® mini och iPad® mini Retina. Den nya versionen är en ännu mer flexibel version av det prisbelönta tangentbordsfodralet, både lättare och tunnare än innan men dessutom också utrustat med ett fäste som låter dig använda iPaden i en mängd olika vinklar.

“Sättet vi använder iPad på håller på att förändras” säger Mike Culver, ansvarig för mobila tillbehör på Logitech. “iPaden är inte längre bara till för att ta del av innehåll, utan används nu också för att skapa. Logitech Ultrathin har utvecklats på flera sätt för att följa med denna beteendeförändring. Den är lättare och mer flexibel än någonsin.”

Ultrathins nya fäste låter dig fästa din iPad med hjälp av en magnet så du kan vrida den till den perfekta vinkeln för att passa ditt skrivande. Det Bluetoothutrustade tangentbordet har stora tangenter med optimerad layout och inkluderar dessutom iOS-genvägar för att göra skrivupplevelsen bekväm.

Nya Ultrathin är också ännu tunnare och lättare än förut. Endast 6,4 mm tjock och 2/3 av iPadens vikt. Tangentbordsfodralet är designat för att flyta ihop perfekt med din iPad.

Tillgänglighet

Logitech Ultrathin säljs för ett rekommenderat pris på 999:- för iPad Air och 799:- för iPad mini och iPad mini Retina. Den förväntas finnas tillgänglig i Apple Store och på Logitech.com från maj månad. För mer info besök www.logitech.com.

Om Logitech
Logitech är världsledande inom produkter som kopplar människor samman med de digitala upplevelser som spelar roll för dem. Med en spännvidd över mängder av dator-, kommunikations- och underhållningsplattformar underlättar och förbättrar Logitechs hård- och mjukvara digital navigation, konsumtion av musik- och videounderhållning, gaming, socialt nätverkande, kommunikation över internet, videosäkerhet och kontroll över hemunderhållning. Logitech grundades 1981 och är ett Schweiziskt publikt aktiebolag listat på SIX Swiss Exchange (LOGN) och på Nasdaq Global Select Market (LOGI).