Citycon

Lokala samarbeten lyfter Liljeholmstorget Gallerias modeveckor

Press Release   •   Oct 06, 2010 14:21 CEST

Mode med en twist. Det är mottot för ”Fashion by Liljeholmstorget”, som pågår 2-16 oktober. Modeveckorna präglas av en rad samarbeten mellan Liljeholmstorget Galleria och spännande, lokala kulturpersonligheter. Det har bland annat resulterat i att Sveriges hetaste tatueringskonstnärer, Salong Betong från Högdalen, tatuerar live i gallerian. I samarbete med Sthlm Fashion Market förvandlas Liljeholmstorget Galleria veckan efter till en fantasieggande modeinstallation.

Höstens modeveckor i Liljeholmstorget Galleria är en hyllning till kreativitet och personlighet. Höjdpunkterna är tre event.

”Vi vill inspirera människor att tänka utanför ramarna när det gäller mode – samtidigt som vi uppmuntrar det lokala kulturlivet”, säger Martin Kjellman, Centrumchef Liljeholmstorget Galleria.

Lördagen den 2 oktober kunde besökarna med hjälp av butiken Inspira designa sin egen påse eller t-shirt. De kunde också ta med ett eget plagg att skapa sitt personliga tryck på. Lördagen den 10 oktober, intar Salong Betong Liljeholmstorget Galleria. Besökarna kan då uppleva Sveriges hetaste tatuerare skapa samtidskonst – live på en modell. Med rå talang direkt från gatan, stora ambitioner och mycket hjärta har Salong Betong snabbt blivit ett begrepp. Liljeholmstorget Galleria visar också en fotoutställning med exempel på Salongs Betongs karaktäristiska gråskaliga tatueringar samt tryck på kläder och grafik.

- Vi vill skapa en spännande mötesplats i Liljeholmstorget Galleria, därför försöker vi tänka utanför ramarna när det gäller event och aktiviteter, kommenterar Martin Kjellman.

Lördagen den 16 oktober går ”Fashion shoot by Liljeholmstorget” av stapeln. Eventet består av två delar; på dagen har besökarna möjlighet att bli modeller för dag. På kvällen förvandlas Liljeholmstorget Galleria till en fantasieggande modeinstallation med dans, musik och en oförglömlig modevisning.

För mer information, kontakta:
Martin Kjellman, Centrumchef Liljeholmstorget Galleria
+46 8 522 80 329
www.liljeholmstorget.se

Liljeholmstorget ägs och utvecklas av Citycon.
Citycon är en aktiv ägare och långsiktig utvecklare av handelsplatser. Genom kunskap om människors behov och detaljhandelns förutsättningar lägger vi grunden för framgångsrik handel. Vi tar ansvar för miljön och för en hållbar utveckling runt våra anläggningar. Totalt äger bolaget 33 köpcentrum och 50 andra detaljhandelsfastigheter. Vi är ledande i Finland och har en stark position i Sverige och Baltikum. Citycon är noterat på Helsingfors Fondbörs sedan 1988. www.citycon.com