ClearSense (Lokaldelen i Sverige AB)

Lokaldelen ersätter Eniro på MSN!

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2010 16:30 CEST

”Vi ser samarbetet med MSN som en fantastisk möjlighet att hjälpa våra annonsörer att bli ännu starkare på nätet. Vi har utformat en helt ny strategi på Lokaldelen som kommer bli mycket spännande för våra annonsörer och användare framöver. Samarbetet är helt klart ett första steg i rätt riktning och det innebär också att vi stärker användarnyttan för MSN:s användare då vi kan erbjuda en omfattande lokal företagsinformation”, säger Kim Graven-Nielsen, VD Lokaldelen.

Samarbetet innebär att MSN.se får ny sökfunktion, genom Lokaldelens omfattande databas, som ger användaren möjlighet att finna företag, kartor och privatpersoner. Detta ligger helt i linje med Lokaldelens vision att oavsett media, tid och plats knyta samman annonsörer och köpklara kunder. Lokaldelen kommer därför också satsa starkt framöver på utvecklingen av mobila tjänster så som appar för iPhone, iPad och Anroid. Målet är att öka räckvidden för annonsörerna och förbättra konsumenternas möjligheter till att fatta smarta köpbeslut.

Rent utseendemässigt så kommer nya flikar för Företag, Privatpersoner och Kartor läggas till på MSN.se som ett integrerat Lokaldelen.se sök i Bing. Resultat presenteras på Lokaldelen.se med ett MSN huvud så att man enkelt och snabbt kan fortsätta sitt sökande.

Martin Tivèus Sverigechef för konsumentmarknaden på Microsoft säger -”För oss är detta en möjlighet att ge våra användare tillgång till en större och bredare lokal databas än tidigare. Det ger användarna större chans att hitta det de söker och ökar därmed den goda service vi vill tillhandahålla.

För kommentarer vänligen kontakta
Kim Graven-Nielsen, VD Lokaldelen, 035-15 35 26, kim.graven-nielsen@lokaldelen.se

Martin Tivèus, Microsoft, 08-563 06 368, mativeus@microsoft.com

Carsten Kjems Falk, Partneransvarig Lokaldelen, +45 29 386 084, carsten.kjemsfalk@lokaldelen.se

Om Lokaldelen
Lokaldelen i Sverige AB är verksamt inom två affärsområden och är marknadsledande på den lokala katalogmarknaden i Sverige. Det största affärsområdet omfattar lokala söktjänster i kataloger, på Internet och i mobilen och det andra området är mediaförsäljning åt externa uppdragsgivare. Exempel på produkter och tjänster inom lokalt sök är: LOKALDELEN, ISO-Guiden och lokaldelen.se. Några av uppdragsgivarna inom mediaförsäljning är: SF Media, Metro Nordic Sweden AB, Företagarna, Allers Förlag, SKF, ABB och Arbetsförmedlingen. Företaget har drygt 500 anställda, kontor på 9 platser i Sverige och huvudkontor i Halmstad.  Lokaldelen i Sverige AB går historiskt tillbaka till 1943 och ingår numera i European Directories S.A., ett av Europas ledande sök- och katalogföretag med verksamhet i 8 länder och huvudkontor i London.