Lokalguiden

Lokalguiden presenterar vinnarna på Fastighetsgalan 2017 i Göteborg

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2017 09:50 CET

Fastighetsgalan presenteras av World in Property och arrangeras i samarbete med Lokalguiden Sverige AB. Årets Uthyrare, som anordnas av Lokalguiden, är en branschtävling för uthyrare av lokaler. Under Fastighetsgalan i Göteborg presenterades årets vinnare i kategorierna Årets Uthyrare Västra Götaland, Årets Uthyrningsteam Västra Götaland, Årets Uthyrare Övriga Sverige och Årets Uthyrningsteam Övriga Sverige. Priserna är ett erkännande för hårt arbetande uthyrare i branschen och delas ut årligen i Göteborg, Stockholm och Malmö.

Priset för Årets Uthyrare Västra Götaland gick i år till Helena Dellborg på Kungsleden Fastighets AB. På andra plats kom Helen Sandberg på Castellum och tredjepris gick till Linda Neidert på Bygg-Göta Göteborg AB.

Årets Uthyrningsteam Västra Götaland tilldelades i år Kungsleden Fastighets AB och andra- och tredjeplats gick till Bygg-Göta Göteborg AB och Wallenstam.

Priset för Årets Uthyrare Övriga Sverige gick till Jesper Carlsöö på Corem Property Group AB. Andra placeringen gick till Curt Grundman på Kungsleden Fastighets AB och på tredje plats kom Nicklas Schmidt på Catena AB.

Priset för Årets Uthyrningsteam Övriga Sverige togs emot av Kungsleden Fastighets AB och på andra plats kom Klövern AB.

Dessutom delades World in Property-award ut. Ett pris som uppmärksammar ett företag, projekt eller individ som under det gångna året haft en extraordinär inverkan på den regionala fastighetsbranschen.
I år gick priset till Serneke Group AB med projektet Karlastaden i Göteborg.

Lokalguiden har verkat i fastighetsbranschen i mer än 20 års tid. Tidningen Lokalguiden (Sveriges största fastighetstidning) och lokalguiden.se har blivit naturliga kanaler för fastighetsbranschen att nyttja.

Fastighetsgalan och prisutdelningen för Årets Uthyrare ägde rum i Göteborg den 9 februari, i Stockholm den 26 januari och i Malmö den 19 januari.

Vill du veta mer om Årets Uthyrare? Gå in på aretsuthyrare.se

Lokalguiden har varit en aktör i fastighetsbranschen sedan tidigt 90-tal och är idag en naturlig länk mellan kommuner, fastighetsägare, förvaltare och lokalsökande företag. Lokalguiden är marknadsledande i sitt segment genom fastighetstidningen Lokalguiden, lokalguiden.se och dess system.