Mindflyers Entertainment

Lol-gänget förvandlar Skanstull till Las Vegas!

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2014 06:00 CET

Den 15 mars är det premiär för Stockholms nya humorshow på Clarion Hotel Stockholm vid Skanstull. *Lol* Sthlm är en nyproducerad show med humor, musik och magi. Lol-gänget består av Jakob Öqvist (Vakna!), Patrik Larsson (Cirkus Möller), Anna Granath (Morgonsoffan) och Carl Tillenius (Talang).

Varje show blir unik då det är en gästartist inbjuden vid varje tillfälle. Vårens gästartister är Tobias Persson (15 mars), Måns Möller (29 mars), Al Pitcher (5 april), Marika Carlsson (12 april), Zinat Pirzadeh (10 maj) och Özz Nûjen (17 maj).

- Vi tyckte att Stockholm behövde en en riktig show på lördagar, säger Jakob Öqvist, en av initiativtagarna till *Lol* Sthlm. Det finns många ställen där man kan se standup, musik eller magi. Men här får man allt på en gång! Det blir lite som i Las Vegas. Stora hotell har också en speciell nerv som showen kommer att ta fasta på.

När Lol-gänget fick kontakt med Clarion Hotel Stockholm vid Skanstull kändes det helt rätt. Många vet inte om att hotellet har en bankettsal med plats för 500 personer.

- Vi vill visa upp att vi är en levande mötesplats. Därför ska det bli otroligt roligt och spännande att genomföra Stockholms nya humorshow! säger hotellets VD Susanna Ståhl.

Namnet "Lol" (Laugh out loud) förpliktigar. Publiken måste ha roligt under showen.

- Vi har en enorm press på oss, berättar Patrik Larsson. Vi har nämligen lovat Clarion 178 skratt per kväll, det står i kontraktet. Om inte det uppfylls har hotellet rätt att häva avtalet.

*Lol* Sthlm produceras av Mindflyers i samarbete med Clarion Hotel Stockholm. För produktionen står JFK Event.

Mindflyers är ett managementbolag för artister och stand up-komiker. Sedan 2004 bidrar vi med äkta engagemang, tydlighet och bra uppgörelser som skapar goda förutsättningar för långvariga samarbeten med talarförmedlingar, tv-bolag och andra aktörer inom underhållningsbranschen.