Ladbrokes

London Calling

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2006 16:48 CEST

Londonklubbarna har fullt upp i helgen. På anrika Highbury spelas den sista lördagsmatchen någonsin mellan Arsenal (1,73) och Tottenham (4,33). Frågan gäller vilket lag som kniper den fjärde och sista platsen i Champions League, säsongen 2006/07och om Arsenal verkligen kan slå den kommande matchen mot Villarreal ur huvudet. Ladbrokes erbjuder hela 12 spel; exempelvis ger Freddie Ljungberg 4 gånger pengarna på att han kommer att göra mål någon gång under matchen för sitt Arsenal. I Londonderbyt erbjuder även Ladbrokes 3,00 gånger pengarna på att en engelsman gör mål i matchen.

Mourinhos mannar siktar mot att ta ”The Double” i år. Den prestigeladdade semifinalen i FA-cupen mellan Chelsea och Liverpool spelas på Stamford Bridge och Chelsea är favoriter till 2,10 gånger pengarna mot förra årets Champions League mästare Liverpool (3,20). Som ett axplock av de 17 olika spel som Ladbrokes har på matchen är den VM-aktuella argentinaren Hernan Crespo som ger 2,37 tillbaka om han gör mål i matchen.

Arsenal – Tottenham

Morientes 3,50

För mer information:

www.ladbrokes.com klicka fotboll

Nicklas Kulti, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-407 64 46, +46-708-710 422, nicklas.kulti@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes.com har 2 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.