Loomis

Loomis AB publicerar Delårsrapport fredagen den 31 juli 2009 kl 09:30

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2009 09:11 CEST

Loomis AB publicerar Delårsrapport för april-juni 2009 fredagen den 31 juli kl 09.30 svensk tid.

08.00 - Rapporten offentliggörs
Rapporten skickas som pressmeddelande via Cision (www.cision.se) och publiceras automatiskt på www.loomis.com efter offentliggörande.

09.00 - Presentationsbilder tillgängliga
För presentationsbilder, följ länken http://www.loomis.com/investerare-och-media/presentationer

09.30 Informationsmöte startar
Loomis VD och koncernchef Lars Blecko presenterar rapporten samt svarar på frågor.
Vår nye CFO Jörgen Latte kommer också att närvara.
Plats: Hallvarsson & Halvarsson, Sveavägen 20, Stockholm. Ingen föranmälan.

För att följa informationsmötet via telefon (och ställa frågor), vänligen registrera dig via länken: https://eventreg2.conferencing.com/webportal3/reg.html?Acc=888078&Conf=199429
och följ instruktionerna eller ring 08-505 201 14 eller +44 (0)20 716 201 77.

För att följa webbsändningen av informationsmötet, följ länken http://www.loomis.com/investerare-och-media/webbsandningar

Inspelade versioner
En inspelad version av webbsändningen kommer att publiceras på www.loomis.com/webbsandningar efter informationsmötet och en telefoninspelad version av informationsmötet kommer att finnas tillgänglig fram till midnatt den 14 augusti på telefonnummer 08-505 203 33 och +44 (0) 20 7031 4064,
kod: 842335.

Prenumerera på pressmeddelanden och finansiell information
För att prenumerera på pressmeddelanden och finansiella rapporter från Loomis, följ länken http://www.loomis.com/sv/investerare-och-media/bestall-och-prenumerera och följ instruktionerna.
För mer information, kontakta:
Lars Blecko, Koncernchef
070-641 49 10
Carina Cederblad, Koncernchefsassistent
070-583 04 76
Loomis erbjuder säkra och effektiva lösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återförsäljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av mer än 370 operativa platsenheter i 12 europeiska länder och i USA. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.

Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 juli 2009 kl. 08:45.