Loomis

Loomis AB publicerar Delårsrapport tisdagen den 21 april 2009 kl 13:00

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 10:40 CEST

Loomis AB publicerar Delårsrapport för januari-mars 2009 tisdagen den 21 april kl 13.00 svensk tid.

21 april 2009, kl 13.00 - Rapporten offentliggörs
Rapporten skickas som pressmeddelande via Cision (www.cision.se) och publiceras automatiskt på www.loomis.com efter offentliggörande.

22 april 2009, kl 08.30 - Presentationsbilder tillgängliga
För presentationsbilder, följ länken http://www.loomis.com/investerare-och-media/presentationer

22 april 2009, kl 09.00 Informationsmöte startar
Loomis VD och koncernchef Lars Blecko presenterar rapporten samt svarar på frågor.
Plats: Hallvarsson & Halvarsson, Sveavägen 20, Stockholm. Ingen föranmälan.

För att följa informationsmötet via telefon (och ställa frågor), vänligen registrera dig via länken: https://eventreg1.conferencing.com/webportal3/reg.html?Acc=589833&Conf=165884
och följ instruktionerna eller ring 08-505 201 10 eller +44 (0)20 716 200 77.

För att följa webbsändningen av informationsmötet, följ länken http://www.loomis.com/investerare-och-media/webbsandningar

Inspelade versioner
En inspelad version av webbsändningen kommer att publiceras på www.loomis.com/webbsandningar efter informationsmötet och en telefoninspelad version av informationsmötet kommer att finnas tillgänglig fram till midnatt den 6 maj på telefonnummer 08-505 203 33 och +44 (0) 20 7031 4064, kod: 832397.

Prenumerera på pressmeddelanden och finansiell information
För att prenumerera på pressmeddelanden och finansiella rapporter från Loomis, följ länken http://www.loomis.com/sv/investerare-och-media/bestall-och-prenumerera och följ instruktionerna.
För mer information, kontakta:
Lars Blecko, Koncernchef 070-641 49 10
Jarl Dahlfors, Finanschef 073-812 20 56
Loomis erbjuder säkra och effektiva lösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återförsäljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av mer än 370 operativa platsenheter i 12 europeiska länder och i USA. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.

Informationen är sådan som Loomis AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 april 2009 kl. 08:30.