Loomis

Loomis undertecknar ett exklusivt distributionsavtal med Tidel Engineering avseende SafePoint®-produkterna

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2009 12:39 CEST

Värdehanteringsföretaget Loomis, och Tidel Engineering, L.P. som är världsledande inom kontanthanteringssystem och stöldskyddsprodukter, har ingått ett exklusivt samarbetsavtal som innebär att Tidel kommer att tillhandahålla produkter och tjänster för Loomis produktlinje Safepoint®.

Loomis kommer fortsatt att erbjuda service till SafePoint® kunder med utrustning från andra tillverkare än Tidel och kommer även att ha den exklusiva rättigheten att som enda värde¬transport¬företag distribuera Tidels elektroniska kassaskåp SentinelTM för kontanthantering på USA-marknaden.

SafePoint®, som lanserades i början av 2005, erbjuder ett säkert, övergripande kontanthanteringssystem till bland annat detaljhandeln. I SafePoint® ingår armerade transporter, processerna kring kontanthantering, elektroniska kassaskåp och elektronisk rapportering.

- Samarbetet med Loomis innebär att vi kan erbjuda stor geografisk spridning kombinerat med marknadens mest avancerade hård- och mjukvarulösningar, säger Mark K. Levenick, som är VD för Tidel Engineering. Han understryker även att samarbetet kommer att tillföra ett väsentligt mervärde för SafePoint®-kunderna.

- Genom över 1 300 nya enheter under 2008 ökade försäljningsintäkterna för SafePoint® väsentligt, säger Loomis koncernchef Lars Blecko. Vi förväntar oss fortsatt ökad efterfrågan på SafePoint®, eftersom kunder söker efter lösningar som SafePoint®, som ökar lönsamheten.

För mer information, kontakta:
Lars Blecko, Koncernchef
070-641 49 10

Loomis erbjuder säkra och effektiva lösningar för distribution, hantering och återvinning av kontanter för banker, återförsäljare och andra kommersiella bolag, via ett internationellt nätverk av mer än 370 operativa platsenheter i 12 europeiska länder och i USA. Loomis sysselsätter cirka 20 000 personer och omsätter cirka 11 miljarder kronor. Loomis är noterat på mid cap-listan på NASDAQ OMX Stockholm.