Universal Music Sweden

Lorde, Sam Smith, Bastille och Ellie Goulding vann BRIT Awards

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2014 11:00 CET

Lorde, Sam Smith, Ellie Goulding och Bastille var några av de lyckliga vinnarna när årets BRIT Awards gick av stapeln under onsdagskvällen på London O2 Arena.

Sverigeaktuella Lorde som nyligen har mottagit två Grammy Awards fick under onsdagskvällen även motta priset för International Female Solo Artist på årets BRIT Awards. Flera av vinnarna var Sam Smith för årets Critics´ Choice, Bastille kammade hem priset för British Breakthrough Act, Ellie Goulding vann British Female Solo Artist och Rudimental feat Ella Eyre vann priset för British Single med ”Waiting All Night”.

Se Lorde och Disclosure när de framförde "Royals":