Nalen

Los Lobos med Special Guests Los Lonely Boys kommer till Nalen den 29 april.

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 13:18 CET

Biljetterna släpps 26 november.

För mer än tre decennier sedan släppte Los Lobos sitt debutalbum ”Just Another Band From L.A.” Bandet bildades av de fyra vännerna David Hidalgo, Conrad Lozano, Cesar Rosas och Louie Perez. Samtliga bodde i Los Angeles östra delar och spelade rock och blues i olika band. Numera ingår även Steve Berlin i bandet. Genom åren har de bevisat att de inte är ytterligare ett band utan ett band som konstant utvecklats artistiskt utan att någonsin förlora kontakten med sina rötter.

Los Lobos har en lång rad klassiska album bakom sig som bl.a.”How Will The Wolf Survive”, ”Kiko”, ”The Town And The City”. De har vunnit tre Grammys och sålt över en miljon album. Los Lobos slog igenom hos den stora publiken med filmmusiken i La Bamba. Filmen som kom 1987 handlar om Ritchie Valens liv.

Los Lobos senaste CD ”Tin Can Trust” släpptes i augusti 2010.

För mer information - www.loslobos.org

Som ”Special guests” ser vi denna afton Los Lonely Boys.
Gruppen kommer från San Angelo, Texas. Den bildades 2000 och består av bröderna Henry (sång, gitarr, munspel), Jojo (bas, sång, piano) och Ringo Garza (trummor, percussion, sång). Deras musik är rock med inslag av bl.a. blues och tejano.

De sjunger både på engelska och spanska. Debutalbumet, ”Los Lonely Boys”, släpptes 2004 och gästades bl.a. av Willie Nelson. Låten ”Heaven” blev en hit och belönades med en Grammy i kategorin Best Pop Performance by a Duo or Group with Vocal. Därefter följde två live album innan uppföljaren ”Sacred” gavs ut 2006. Den nådde andraplatsen på Billboards 200. Tredje studioalbumet Forgiven släpptes 2008 och samma år kom även julalbumet Christmas Spirit. Albumet Keep On Giving: Acoustic Live! släpptes i September i år. Los Lonely Boys har tidigare varit Special Guests till flera stora band som Carlos Santana, George Thorogood, Paul McCartney, The Rolling Stones och många andra. Henry Garza har beskrivit Los Lonely Boys musik på följande sätt: “I call it my music burrito theory. What we´ve done is made like our own tortilla,right, with all the knowledge of all the greats that are out there. I can´t even think of them all right now but we put them inside the tortilla, fold it up in there, we make our own burrito and we´re selling it to the world, you know!”

För mer information -www.loslonelyboys.com/

Datum: 29 april
Start: 22.00 med insläpp från 20.00
Lokal: Stora Salen