TNS Sifo

Lotta Bromé och Gert Fylking populärast hos svenska folket

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 20:45 CEST

Vinnare av SIFO Research Internationals prestigefyllda pris på Radiogalan

Under onsdagskvällen 24 september delades SIFO Research Internationals prestigefyllda pris ut under den årliga Radiogalan på Rigoletto i Stockholm. Sveriges mest populära manliga respektive kvinnliga radiopratare utsågs av det svenska folket och vinnare var Gert Fylking och Lotta Bromé.

Priset "Sveriges mest populära radiopratare" utsågs av det svenska folket genom att SIFO Research International genomfört en undersökning bland 2 640 slumpmässigt, ur befolkningsregistret, utvalda svenskar i åldern 9-79 år under perioden 29 augusti till 8 september 2008.

Gert Fylking (RIX FM) fick 5,2 procent av alla svar vilket motsvarar 402000 personer omräknat till hela befolkningen 9-79 år. Lotta Bromé (Sveriges Radio) fick 2,2 procent av alla svar vilket motsvarar 168000 personer omräknat till hela befolkningen 9-79 år.

Vi på SIFO Research International är mycket stolta att få samarbeta med Radioakademin på Radiogalan och dela ut ett så fint pris som Sveriges mest populäre radiopratare, säger Tomas Berg, ansvarig för mediamätningar på SIFO RI.

För mer information kontakta:

Tomas Berg, Client Service Director
E-post: t.berg@research-int.com

Ulf Haraldsson
, Research Executive
E-post: u.haraldsson@research-int.com

Om SIFO Research International

SIFO Research International är Sveriges ledande marknadsundersökningsföretag och grundades 1954 och hette tidigare Sifo Research & Consulting. Vid årsskiftet 2007/2008 bildade det svenska företaget en ny skandinavisk enhet tillsammans med systerföretagen RI Danmark och RI Norge. Den skandinaviska enheten har idag 280 anställda och omsätter 400 MSEK.

I en värld av ständig förändring bidrar vi med förstklassig kunskap, och hjälp att tillämpa den kunskapen för att förbättra våra kunders värdeskapande förmåga, på såväl internationell som svensk basis. Detta gör vi genom att erbjuda kombinerad undersöknings- och konsultkompetens. Vi bedriver verksamhet inom områdena Organisation och Ledarskap, Varumärken och Kommunikation, Kund och Marknad, Media samt SIFO Opinion och Samhälle.