Civilförsvarsförbundet

Lotta Finstorp invald i Civilförsvarsförbundets förbundsstyrelse

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2013 12:10 CET

Vid Civilförsvarsförbundets förbundsstämma invaldes riksdagsledamoten Lotta Finstorp från Mellösa i förbundsstyrelsen.

Lotta Finstorps är aktiv i Frivilliga Resursgruppen, FRG, i Flen. På frågan vad hon mest prioriterar inom Civilförsvarsförbundets verksamhet lyfter hon fram just FRG.

– FRG är en viktig verksamhet som stärker samhörigheten i en kommun och kan spela en viktig roll för integration och vi-känsla i samhället, säger Lotta Finstorp.

Hon tror att hennes breda erfarenhet som kommunal- och landstingsråd samt riksdagsledamot och hennes lokala erfarenheter från lokalföreningen i Flen kan vara en värdefull input i förbundsstyrelsen.

Lotta Finstorp valdes in som 2:e ersättare.

Förbundsstyrelsen i sin helhet: Sven Lindgren (förbundsordförande), Linköping, tidigare kommunalråd och landshövding, Leni Bjöklund (förste vice förbundsordförande), Stockholm, tidigare kommunal- och landstingsråd samt statsråd, Kenneth Andersson (andre vice förbundsordförande), Näshulta, Eskilstuna, säkerhetschef Linköpings kommun, Patrik Bylin (ledamot), Luleå, räddningschef Luleå kommun, Jan Cedmark (ledamot), Göteborg, tidigare försvarsdirektör, numera konsult, Kjell Jansson (ledamot), Saltsjöbaden, VD Svensk Energi, Georgios Kontorinos (ledamot), Solna, ombudsman IF Metall, Rolf Nilsson (ledamot), Åkarp, lagerarbetare ICA, Gunilla Nordgren (ledamot), Svedala, riksdagsledamot och tjänstledig bankrådgivare, Mikael Rieslund (ledamot), Bromma, Stockholm, support datormjukvara HP, Anna-Lena Sörenson (ledamot), Linköping, riksdagsledamot och tjänstledig lärare, Tomas Berg (1:e ersättare), Piteå, tidigare byggnadsingenjör Piteå kommun samt Lotta Finstorp (2:e ersättare), Mellösa, Flen, riksdagsledamot och tjänstledig socialsekreterare.

Civilförsvarsförbundets stämma hölls den 12-13 oktober i Stockholm.

Kontaktuppgifter:
Anders J Andersson, Civilförsvarsförbundet, kommunikationsansvarig, 070-540 15 65

Civilförsvarsförbundet
Civilförsvarsförbundet är en medborgarrörelse med målet att förebygga otrygghet i samhället. Det gör vi genom hjälpinsatser, utbildning av barn och vuxna, information samt opinionsbildning. Förbundet grundades 1937 och har cirka 20.000 medlemmar i hela landet. www.civil.se