Lotus Travel

Lotus Travel förstärker sitt utbud av rundresor till Sri Lanka

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2014 11:30 CET

Sri Lanka är ett land som under det tidiga 1970-talet var svenskarnas mest avlägsna chartermål och en stor turistdestination. Efter inbördeskriget och tsunamin, som landet drabbades hårt av, klättrar Sri Lanka nu återigen på listan över populära resmål. Under 2013 slog landet rekord i antal besökare med knappa 1,3 miljoner besökare. En ökning med 26,7% från 2012, enligt siffror från Sri Lanka Tourism Development Authority.

Lotus Travel introducerade Sri Lanka som resmål 2013 med rundresan Sri Lanka – den gröna ön. En omfattande rundresa som bjuder på hisnande naturupplevelser, kolonial historia, vackra palmkantade stränder och spännande möten med lokalbefolkningen. Efter mycket positiva utvärderingar från hemkomna resenärer i kombination med en kraftigt ökad efterfrågan på Sri Lanka som destination, presenterar Lotus Travel nu ytterligare en fast rundresa till denna gröna och exotiska ö.

Den nya resan går under namnet Sri Lanka – LIGHT och har premiäravgång den 26/12 2014, ett perfekt datum för dem som önskar fira jul på hemmaplan, men vill nyttja resten av jul- och nyårsledigheten till en spännande reseupplevelse. Precis som Lotus Travels övriga LIGHT-resor har denna resa ett luftigare program anpassat för resenärer som vill kombinera guidade rundturer med upptäcktsfärder på egen hand. Under resan varvas kortare utflyktsdagar med sol och bad. Vi besöker ett barnhem för elefanter, åker på jeepsafari i Minneriya Nationalpark och besöker en teplantage. Vi gör också en spännande tågresa i den tropiska grönskan, innan resan avslutas med några avkopplande dagar vid stranden i Bentota.

Linda Persson på Lotus Travel som producerat den nya LIGHT-resan säger: ”Efter den fantastiska respons vi fått, både från våra resenärer och vår guide Christer Fredriksson, som kommit hem från rundresan Sri Lanka – den gröna ön, kändes det givet att producera en LIGHT-resa hit. Sri Lanka som resmål är väldigt efterfrågat just nu, och vi vet att många av våra kunder uppskattar kombinationen av spännande utfärder och tid för egna upptäckter. Möjligheten att få se elefanter på nära håll och njuta av fantastiska stränder när det är som mörkast här hemma gör Sri Lanka till en av mina favoritdestinationer. Att premiärturen blir en nyårsresa tror jag gör den än mer attraktiv. Att få fira in det nya året på Sri Lanka, bland frodiga teodlingar och härligt doftande kryddplantager, lär bli en upplevelse utöver det vanliga.”

Lotus Travel har i mer än 20 år arrangerat guidade rundresor, temaresor och skräddarsydda resor för både privatpersoner och företag. Som enda svenska researrangör har vi egna kontor i Peking och Shanghai vilket ger oss unika möjligheter att i minsta detalj arrangera upplevelserika resor av högsta kvalitet. I vårt programutbud återfinns fantastiska resmål såsom Kina, Indien, Nepal, Japan, Burma, Bhutan, Vietnam, Malaysia, Sri Lanka, Kambodja och Indonesien. Vi är din guide i Asien.