Louis Poulsen Agentur

Louis Poulsen Lighting A/S och Martin Professional A/S ingår samarbetsavtal

Pressmeddelande   •  Sep 09, 2003 12:00 CEST

Louis Poulsen Lighting A/S och Martin Professional A/S arkitektoniska Division har ingått i ett samarbetsavtal som ger Louis Poulsen Lighting A/S ensamrätten att sälja och marknadsföra Martin Professional A/S arkitektoniska produktserie i Danmark, Sverige och Norge.

Louis Poulsen Lighting A/S är en internationell belysningsverksamhet som utvecklar, producerar och säljer belysningsarmaturer av hög kvalitet och funktionell design till byggnader och dess närhet.
Försäljning och distribution sker genom dotterbolag samt direkt export.

Martin Professional A/S är världens främsta tillverkare av intelligent/datorstyrd belysning som bla används inom TV/teater, diskotek- och konsertbranschen samt till promotion och fasadbelysning. Martin Architectural, en division i Martin Professional A/S, tillverkar dynamisk belysning till inomhus- och utomhusbruk för arkitektonisk belysning.

För mer information och beställning av "Martin architecturals Product Guide 03/04" kontakta Louis Poulsen Lighting på tel.08 - 446 48 00, fax. 08-446 48 28 eller mail. louis.poulsen.se@lpmail.com.