Birds Will Sing For You Enterprises

LOVE & PEACE HAVANA presenterar komplett program!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2014 09:17 CET

LOVE & PEACE HAVANA presenterar komplett program!

Årets Love & Peace Havana äger rum mellan den 5:e och 8:e mars i Kubas huvudstad och idag presenterar festivalen de sista akterna som kommer uppträda på festivalens avslutande utomhuskonsert. Det är den kubanska superstjärnan David Blanco, som haft stora framgångar med sin fusion mellan kubansk musik och mer klassiskt rockbetonade inslag, och det kubanska hiphopkollektivet Obsesion with friends som adderas till den line up som redan inkluderar en exklusiv konsert med återförenade Atomic Swing, norsk punk i form av Honningbarna och nya stjärnskottet Luna Green.

Komplett line up 2014:

- X Alfonso (KUBA)
- Obsesion with friends (KUBA)
- David Blanco (KUBA)
- Atomic Swing (SVERIGE)
- INVSN (SVERIGE)
- Luna Green (SVERIGE)
- Honningbarna (NORGE)
- Razika (NORGE)

Lyssna på alla artister i Spotify här: Love & Peace Havana 2014

Festivalen inleds med tre dagar av konserter på nyligen invigda Fabrica De Arte Cubano och avslutas med en stor utomhuskonsert i Parque Metropolitano lördagen den 8:e mars.

Love & Peace Havana är ett samarrangemang mellan Skivbolaget National, Fabrica De Arte Cubano och Norska ambassaden i Havanna. I år kommer även Svenska ambassaden i Havanna in som stödsponsor till festivalen för första gången.

www.lovepeacehavana.com

PRESS: petter@national.se | FESTIVALFRÅGOR: eggis@national.se