Regenersis Nordic

Love2Recycle- Nu även tillgängligt i 3 Expertbutiker.

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 12:53 CET

Med start idag den 1 februari kommer svenska kunder nu att ha möjligheten att sälja sin mobiltelefon till Love2Recycle http://love2recycle.se/ inledningsvis i tre stycken Expertbutiker.

Love2Recycle finns tillgängligt i följande Expertbutiker-Länna Stormarknad, Kungens Kurva & i Uppsala, Gränby Centrum.

Konsumenter som inte tidigare känt till att Love2Recycle på ett ansvarsfullt tar hand om din gamla mobiltelefon oavsett skick, funktion kan nu på ett enkelt & bekvämt sätt lämna in sin mobiltelefon i en av dessa tre Expert butiker i utbyte mot ett tillgodokvitto motsvarande telefonens värde.

På så sätt kan konsumenter dels erhålla ersättning i form av ett presentkort eller ett tillgodokvitto motsvarande den gamla mobiltelefonens värde och stödja Plan Sveriges arbete för barn. För varje insamlad mobil skänker Love2Recycle 10 kronor till Plan Sveriges verksamhet.

För att kontrollera värdet på din mobiltelefon besök http://love2recycle.se/

Love2Recycle utgör en del av ANOVO Group http://www.anovo.com/corporate-en

ANOVO Group har över 20 års erfarenhet av ICT-branschen och är marknadsledande på fullservicelösningar inom logistik, service, samt fullständig och ansvarfull återanvändning tack vare Love2Recycle. ANOVO Group har 7000 anställda runt om i världen och är börsnoterat vid Euronext i Paris. ANOVO Nordic AB har 450 anställda och hanterar och servar över 1 miljon elektroniska produkter per år.