FISKARS

Lovisa Burfitt för Rörstrand

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2011 05:21 CET

Lovisa Burfitt är illustratören och modedesignern som blev ett namn innan hon ens gått ut Beckmans. Idag driver hon modehuset Burfitt och hennes drivna modeillustrationer syns regelbundet i flera av världens mest prestigefulla modemagasin.

Kollektionen för Rörstrand är en berättelse om den excentriska Mademoiselle Oiseau i fem delar – mugg, espressokopp, assiett, gömma med lock och fat på fot, nedtecknad av Lovisa Burfitts rastlösa penna på tunnaste benporslin. För formen svarar den mångfaldigt prisbelönta Anna Lerinder. Asken är formgiven av Pia Törnell.

Mademoiselle Oiseau finns i butik från och med v 14.

Rekommenderat konsumentpris:

Mugg, 37 cl                                             169 sek

Espresso, 13 cl                                      129 sek

Assiett, 13 cm                                         129 sek

Ask, 10 cm x 4,5 cm                              399 sek

Fat på fot, 21 cm                                    599 sek

För mer information eller bilder vänligen kontakta Haddy Foon på modinåkerlind, 08-661 42 00 eller haddy@modinakerlind.com alternativt Ulrika Görefält på Fiskars Home ulrika.gorefalt@fiskars.com eller 042-361113

Bilderna kan även laddas ner från:

username: press01

password: lust

www.rorstrand.com

Besök gärna vår blogg www.designdaybyday.se

Fiskars är en ledande leverantör av konsumentprodukter för hem, trädgård och uteliv. Fiskars produkter är kända för sin funktionalitet och sin toppdesign. Koncernens främsta varumärken är Fiskars, Iittala, Rörstrand, Höganäs Keramik, BodaNova, Gerber, Arabia, Hackman, Buster och Silva. Intresseföretaget Wärtsilä Oyj Abp är också en viktig del av koncernens portfölj.