Mandator AB

Luftfartsverket tecknar ramavtal med Mandator

Pressmeddelande   •   Nov 21, 2006 11:54 CET

Mandator är utvalt att teckna ramavtal med Luftfartsverket (LFV) avseende it-konsulttjänster. Avtalet löper till och med 2009-08-31 med möjlighet till förlängning i ytterligare två år.

De kompetensområden som omfattas av avtalet är verksamhetsutveckling och strategi, ledning och styrning samt systemutveckling och systemförvaltning.

- Vi har de senaste åren genomfört många uppdrag åt LFV med bra resultat och det är glädjande att samarbetet kan fortsätta inom ramen för det nya avtalet, säger Anders Velander, försäljningschef Mandator.

Bland aktuella projekt som Mandator utför åt LFV finns projektledningsuppdrag för ett dokumenthanteringssystem och införande av ett nytt HR-system.

LFV är ett affärsdrivande statligt verk med cirka 4 000 anställda och en årlig omsättning på omkring 5,5 miljarder kronor.

För mer information, vänligen kontakta Anders Velander, försäljningschef Mandator, tel 08-402 31 22.

Mandator AB är ett it-konsultföretag som ökar kundernas konkurrenskraft genom teknisk stabilitet samt höjd inre och yttre effektivitet. Mandators prioriterade sektorer är industri, telekom och offentlig sektor. Bland kunderna finns Agria, Ericsson, Estonian Ministry of Economic Affairs, FMV, GE, Gunnebo, IBM, Lantmäteriet, NCC, kommuner i Sverige, Sandvik, SJ/Linkon, Sony Ericsson, Symbian, Tekniska Verken i Linköping, Tele2, Volvo Personvagnar, Volvo Group och Vägverket. Mandator är noterat på Stockholmsbörsens O-lista och har cirka 500 medarbetare i fem länder. Läs mer om Mandator på www.mandator.se.