Kroatiska Turistbyrån

Lufthansa inför direktflyg från Berlin till Zagreb, Split, Dubrovnik och Zadar

Pressmeddelande   •   Maj 30, 2012 10:42 CEST

Tyska flygbolaget Lufthansa kommer i början av juni införa direktflyg till Berlin från Zagreb, Dubrovnik, Split och Zadar. Detta blir de första direkta förbindelserna mellan Kroatien och den tyska huvudstaden. Direktflygen kommer att utföras med Airbus A320 och Airbus A319 och passagerarna får ett lättare mål och dryck. Lojala medlemmar i Europas största flygbolagsprogram "Miles & More" kommer även att kunna samla poäng på flygresorna. Alla flygningar kommer ha affärs- och ekonomiklass.

Polska regionala flygbolaget Eurolot, som också är dotterbolag till det polska nationella flygbolaget LOT, kommer i sommar införa de första reguljära flyglinjerna till kroatiska kusten. Varje lördag från 9 juni till 13 oktober kommer Zadar att förbindas med Warszawa och  Dubrovnik med Krakov.

Turistföreningen i Zadar | www.tzzadar.hr

Turistföreningen i  Dubrovnik  | www.tzdubrovnik.hr
LuftHansa  www.lufthansa.com
Eurolot | www.eurolot.com

Kroatien har en lång turisttradition och stora utvecklingsmöjligheter. Fördelarna med turistprodukten är de bevarade naturtillgångarna och miljön, det kulturella och historiska arvet, det ljumma medelhavsklimatet, närheten till de europeiska marknaderna samt möjligheten till en aktiv semester på ekologiskt skyddade resmål.