Ving Sverige AB

Lugna Koh Kho Khao nytt resmål hos Ving

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2012 11:27 CEST

Till Koh Kho Khao åker man knappast för det stora restaurang-, nöjes-, eller shoppingutbudet. Här är det snarare lugnet som lockar och den varan finns det gott om. Längs den två mil långa stranden på västkusten finns enbart en handfull hotell. Ön är långt ifrån överexploaterad, vilket innebär att det finns goda chanser att hitta egna små avskilda guldkorn.

-       Till skillnad från flera av resmålen på Phuket kan Koh Kho Khao erbjuda en orörd miljö där kommersen och turiststråken lyser med sin frånvaro. Det här är på många sätt det ”gamla” Thailand. Koh Kho Khao lämpar sig perfekt för avkoppling och ligger samtidigt inte allför långt ifrån fastlandet och andra öar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

För den som vill uppleva mer av Koh Kho Khao och dess omgivningar än bara dess stränder är det enkelt att ta sig runt med tuk-tuk eller taxi. Sevärdheterna är få, men ett besök i ”Ancient Town”, öns äldsta boplats, är att rekommendera. Här finns även en del lokalt hantverk till försäljning. I övrigt är restaurang- och shoppingutbudet på ön litet. Det mesta är centrerat kring hamnområdet nere vid hamnen i öns södra ände. Härifrån går färjor och båtar till och från fastlandet och till andra öar. Khao Lak ligger bara en dryg halvtimme bort och där väntar ett större utbud av såväl små butiker som restauranger.

Till Koh Kho Khao kan man resa med Vings charterresor under vintersäsongen (oktober - april) från Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Örebro och Luleå. Flyget landar på flygplatsen i Phuket. Därefter sker transfer till hotellet med buss, båt och bil. Transfer ingår ej, men kan bokas till. Med reguljärflyg är det möjligt att åka till Koh Kho Khao året runt på flexibla reslängder.

Prisexempel:

Två veckor med boende på hotell The Cib (VVV+), dubbelrum Superior, två vuxna och två barn (6 och 9 år), 5-19 december 2012, från 50 000 kronor.

Önskas mer information, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, 0709-513075