Alexed Promotion

Lunar Springs har släppt ny EP

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2016 16:24 CET

Melankoli med hoppfulla undertoner och färgstarka ljudbilder. Lunar Springs har nyligen släppt EP:n ”Music For Prisoners”, den tredje kreationen av multimusikern Calle Rydberg. Musik som denna gång spelats in hemma i köket.

"Jag hade en kreativ svacka och tyckte mest musik var jobbigt", säger Calle som i somras tog en gammal trött laptop, en billig gitarr och några enkla medel och satte sig i köket för att försöka hitta tillbaks till kreativiteten. Resultatet blev EPn ”Music For Prisoners" som bestående av fyra personliga låtar behandlar melankoli och mörker. Paradoxalt nog genomsyras musiken ändå av feelgood-stämning och hoppfulla undertoner. "Jag behandlar mörkret med hoppfulla melodier och färgstarka ljudbilder, det finns en intressant kontrast där."

Lunar Springs består i huvudsak av Calle Rydberg från Jönköping, som hittills skriver och producerar det mesta av musiken själv. En själfull röst med personliga texter bärs upp av stora ljudlandskap och det som tidigare vilat på elektroniska element har nu fått en mer organisk framtoning.

Tidigare har Lunar Springs gett ut debutalbumet ”The New Hope" och EP:n "The Last Horizon".

Högupplösta bilder hittar du här.

Lyssna via Spotify

Mess Productions
är ett personligt online PR-företag baserat i Göteborg.
Vårt mål är uppmärksamma bra musik till Sveriges onlineplattformar.

För intervju, bokning eller kontakt, maila Johan Alexed johan@messproductions.se eller 0705-188974.