Uppsala studentkår

Lunchdebatt mellan riksdagspartierna

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 08:18 CEST

Torsdagen den 9 september anordnar Gröna studenter Uppsala, Laboremus och Uppsala studentkår en politisk debatt i universitetshuset. I panelen sitter representanter från alla riksdagspartierna.

–    Vi vill sätta fokus på utbildningspolitik och studenternas situation, som vi tycker har fått alldeles för lite plats i valrörelsen, säger Gabriel Ledung, ordförande för Uppsala studentkår. – Studenterna måste få veta var de olika partierna står i frågor som berör deras vardag, säger han.

–    Det är viktigt för oss studenter att våra utbildningspolitiska hjärtefrågor uppmärksammas, vi vill få till stånd en bred debatt med alla partier närvarande, säger Erika Karlénius, ledamot i Gröna studenters riksstyrelse och initiativtagare till arrangemanget. – Vi hoppas så många som möjligt kommer dit och ställer frågor, säger Erika Karlénius.

Tid:
Torsdag 9 september kl. 12-14
Plats:
Universitetshuset, sal X
Uppsala
I panelen sitter:
Eleonor Lundkvist (M), Maria Weimers (Fp), Mattias Johansson (C), Kalle Bäck (KD), Milischia Rezai (S), Frida Johnson (Mp) och Hanna Mörck (V).

KOM och LYSSNA och ställ frågor som berör DIN studiesituation!

För ytterligare information, kontakta:
Erika Karlenius, språkrör för Gröna studenter Uppsala
Telefon: 018-480 31 02 alt. 0761-09 80 02