Spjut Interaktiva Medier

Lundaföretag tar över Backpacking.se

Pressmeddelande   •   Maj 12, 2016 07:06 CEST

För att renodla verksamheten och fokusera helt på e-handel avyttrar Spjut E-commerce Group AB webbplatsen Backpacking.se till Las Vegas Travel AB, ett webbföretag baserat i Lund som bland annat driver USA.se.

– Vi är mycket glada över att ha hittat en ny och engagerad ägare i Las Vegas Travel AB, säger Mia Pettersson, som äger och driver Spjut E-commerce Group AB. Vi är övertygade om att de nya ägarna kommer att ge såväl sajten som medlemmarna ett positivt fokus och en nysatsning inom ett mycket spännande resesegment som stadigt växer – backpacking – då folk nu för tiden inte bara backpackar en gång, utan fortsätter även när man fått barn eller blivit äldre.

Las Vegas Travel AB kommer att göra stora uppdateringar på sajten och göra den till det självklara valet för alla backpackers med fokus på ett modernare diskussionsforum, restips i hela världen och den senaste reseinformationen.

– Vi ser det som en stor och rolig utmaning att ta över Backpacking.se, säger Joel och Emil Gunnarsson, som äger och driver Las Vegas Travel AB. Vi startade med en reseguide till Las Vegas och satsade sedan vidare på USA i form av USA.se. Nu expanderar vi till hela världen med Backpacking.se. Vi har stor erfarenhet inom resor i hela världen, vilket vi tror är viktig komponent för att kunna utveckla ett lyckat koncept.

Länkar:

Backpacking.se

Mediabilder på de nya ägarna, Joel och Emil Gunnarsson

För mer information och frågor:

Emil Gunnarsson

emil@usa.se

Tel: 070-57 50 487

2010 startade Spjut Interaktiva Medier AB sin verksamhet på webben och har sedan starten byggt upp en verksamhet inom e-handel i framför allt Sverige och Norge med butiker som dammsugarpåsar på Dammtussen.se och MrDustbag.com och tränings- och rehabprodukter på Ortopediska.se och Ortopediske.no.

Kontaktuppgifter:

Spjut E-commerce Group AB