Lundgrens i Gräfsnäs AB

Lundgrens+Greatdays, ett samarbete som stärker det svenska föreningslivet

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 11:13 CEST

För föreningar i framtiden. Så tänker Lundgrens i Gräfsnäs och Greatdays som ingått partnerskap för att tillsammans kunna hjälpa svenska idrottsföreningar framåt. Fredrik Olsson, VD på Lundgrens utvecklar tankarna bakom.

- Lotterier har alltid varit en grundbult i våra föreningars ekonomi och det känns väldigt bra att kunna komplettera våra befintliga lotterier med fler spännande vinster som kittlar tanken. Vi är väldigt nöjda med att få Greatdays som partner.

Samarbetet går ut på att Greatdays tillhandahåller Lundgrens med upplevelser såsom ballongfärder, helikopterflyg, matupplevelser med mera. Greatdays är vana vid denna typ av återförsäljarsamarbeten då de bland annat har ett liknande partnerskap med ICA. Björn Carlnäs som är ansvarig för Greatdays återförsäljarsamarbeten ser fram emot samarbetet.

- För oss är det väldigt roligt att få arbeta med idrottsrörelsen då den ligger oss varmt om hjärtat. Lundgrens är ett gammalt anrikt företag och känns som en väldigt bra samarbetspartner för oss.

Föreningslotterier har historiskt sett varit det främsta sättet för klubbar att förbättra klubbkassan. I konkurrens med många nya produkter har lotten lite kommit i skymundan. Lundgrens vill nu ändra på detta.

- Lotter är och förblir den typ av produkt där föreningen har störst förtjänst. Föreningslotterna skall inte konkurrera med de stora lotterierna. Vinsterna kommer aldrig kunna förändra ett liv men tack vare detta samarbete så kan vi förändra en dag eller en vecka för lottköparen. Det tycker vi är fantastiskt.

Om Greatdays

Greatdays är en ledande leverantör av upplevelser i Sverige. Vår målsättning och mission är att erbjuda de allra bästa upplevelserna i den snyggaste förpackningen. Det ska vara enkelt för kunden att köpa och ge bort en upplevelsepresent, och det ska vara enkelt för mottagaren av presenten att boka och utnyttja sin upplevelse. Vi hjälper dig!

Om Lundgrens i Gräfsnäs

Företaget grundades 1947 i Gräfsnäs av Nils-Olof Lundgren då han tyckte det saknades bra leverantörer till svenska idrottsföreningar. Från början såldes lotterier, tombolor och festtillbehör men över tid har verksamheten breddas med idrottspriser och är idag en aktör som aktivt arbetar med utveckling av svenska föreningar.