Lundin Mining AB

LUNDIN MINING UTNÄMNER MIKAEL SCHAUMAN TILL VICE PRESIDENT MARKETING

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2007 10:25 CET

9 februari, 2007 (TSX: LUN; SSE: LUMI; AMEX: LMC) Lundin Mining Corporation ("Lundin Mining" eller "Bolaget") kan idag meddela att Mikael Schauman har utnämnts till Vice President Marketing.

Lundin Mining meddelar att Mikael Schauman från idag innehar befattningen Vice President Marketing "Mikael kommer med sin långa erfarenhet att i hög utsträckning bidra till Lundin Minings verkställande ledningsgrupp i Europa. Han har mer än 24 års internationell erfarenhet av försäljning och handel med basmetallkoncetrat." säger C. K. Benner, vice styrelseordförande och verkställande direktör.

Mikael Schauman är svensk medborgare och innehar en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Mikal började i Boliden AB 1983 och har sedan dess innehaft flera ledande befattningar i internationella handelshus. Mikael Schauman har senast ansvarat för trading av zink- och blyslig i Mitsui & Co. Metals (USA), Inc. Mikael kommer att vara baserad i Stockholm och rapportera direkt till Bolagets verkställande direktör.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Catarina Ihre, Investor Relations: 070-607-9263
Sophia Shane, Investor Relations: 1-604-689-7842