Lundin Petroleum AB

Lundin Petroleum återupptar utbyggnadsborrning i Aquitaine Basin, Frankrike

Pressmeddelande   •  Jul 22, 2003 09:58 CEST

Lundin Petroleum återupptar verksamheten med utbyggnadsborrningar i Aquitaine Basin, onshore Frankrike. Utbyggnadsborrningen Les Pins-5 har startat på oljefältet Les Pins-5 med Esso Rep (Esso) som operatör.

Lundin Petroleum har tre produktionslicenser och en prospekteringslicens i Aquitaine Basin med licensandel om 50%. De återstående 50% innehas av Esso. Nuvarande daglig produktion netto Lundin Petroleum i Aquitaine Basin är 1 150 fat olja (cirka 28% av Lundin Petroleums totala produktion i Frankrike) och återstående bevisade och sannolika reserver, netto, är 10 miljoner fat olja.

Lundin Petroleum är ett svenskt oberoende olje- och gasprospekterings och produktionsbolag med en välbalanserad portfölj av tillgångar i världsklass i Albanien, Frankrike, Holland, Indonesien, Iran, Norge, Sudan, Tunisien och Venezuela. Bolagets aktier handlas på Nya Marknaden vid Stockholmsbörsen. (ticker ”LUPE”)

För ytterligare information var vänlig kontakta:
Ashley Heppenstall, VD

Maria Hamilton, Informationschef