Stockholmsbörsen AB

Lundin Petroleum AB noteras på Stockholmsbörsen

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2003 09:29 CEST

Lundin Petroleum AB noteras idag på Stockholmsbörsen. Aktierna noteras på O-listan under rubriken "Övriga aktier" med placering närmast efter L E Lundbergföretagen AB. "Vi hälsar Lundin Petroleum varmt välkomna till Stockholmsbörsen", säger Kerstin Hessius, VD Stockholmsbörsen och Vice VD HEX Integrated Markets.

Lundin Petroleum producerar och prospekterar efter olja och naturgas. Produktionen kommer från tillgångar i Frankrike, Holland, Norge, Tunisien, Venezuela och Indonesien. "En notering på Stockholmsbörsens O-lista ger oss ytterligare en kvalitetsstämpel samt möjlighet att ytterligare förstärka och bredda ägarbilden", säger Ashley Heppenstall, VD på Lundin Petroleum.

Bilder från välkomstceremonin och en filmad intervju med Lundin Petroleums styrelseordförande Ian H. Lundin samt verkställande direktör Ashley Heppenstall kommer att finnas tillgängliga på www.stockholmsborsen.se under Förändringar och Nyheter/Introduktioner.

Kortnamn Antal aktier Handelspost ISIN-kod Orderboks ID

LUPE 249 330 966 1 000 aktier SE0000825820 22335

Branschindelning Global Industry Classification Standard (GICS):

Sub Industry Code Subindustry
10102020 Oil & Gas Exploration & Production

Branschindex:
Indexkod Indexnamn
SX10PI SX10 Energy_PI
SX1010PI SX1010 Energy_PI
SX101020PI SX101020 Oil & Gas_PI

Ashley Heppenstall, VD, Lundin Petroleum + 41 22 319 66 00
Frank Teneberg, försäljningsansvarig noterade bolag, 070-559 52 75 Stockholmsbörsen