Mikz (Danir Marketing)

Lutfi Kolgjni i egen app – en app direkt till alla travälskare. Bara i Mikz.

Pressmeddelande   •   Maj 18, 2014 17:05 CEST

Med Mikz i mobiltelefonen är det användarna som väljer vad de vill följa. Med ett par enkla knapptryckningar kan de skapa sin egen Mikz av nyhetskällor, kändisar, bloggare och varumärken – alltid tillgängligt när man har en stund över. På så sätt blir det smidigare och enklare att hänga med i flödet av allt som händer, och bara ta del av det man själv gillar – inspiration, snabba nyhetsuppdateringar och massor av specialerbjudanden från de varumärken man valt.

Lutfi Kolgjni i egen app

Med lanseringen av Kolgjini i Mikz kan användarna välja att följa ett av travsportens största namn och få nyhetsuppdateringar och stalltips i mobilen.

Lutfi Kolgjinis ställning som en av sportens mest framstående profiler, både här hemma och internationellt, är oomtvistad efter otaliga vinster, titlar och utmärkelser
– bland annat Årets Tränare 2010, Svenskt Travderby, Hugo Åbergs Memorial, Svenskt Travkriterium m.fl.

– Att Lutfi Kolgjini väljer Mikz som sin kanal, är både roligt och betydelsefullt i vår fortsatta strävan att samla unikt material från världskända personligheter och låta dem dela innehåll direkt med sina fans – helt utan filter, säger Christer Björk, VD för Mikz.

Med appen Kolgjini tar Lutfi Kolgjini plats bredvid bland andra Zlatan Ibrahimovic och Leo Messi, som har kanalerna Zlatan Unplugged och Messi 10 i Mikz.

Totalt fokus på den mobila marknaden

Idag ägnar de flesta timtal i mobiltelefonen varje dag
– och det är anledningen till att Mikz har valt att fokusera helhjärtat på en mobil plattform i form av en app.

– Vi öppnar upp nya möjligheter för företag och kundklubbar att skapa dialog med sina användare
– bygga relationer, ge erbjudanden och göra affärer. Vi är den enda aktören som samlar så många starka varumärken och gör det möjligt för konsumenterna att välja själva. Konsumenten ska alltid ha full kontroll över vad som når dem – på så sätt är innehållet alltid välkommet, säger Christer Björk.

Mikz vinner mark

Mikz har snabbt etablerat sig som en av Sveriges mest nedladdade appar. Omkring 400 000 har redan hämtat Mikz och populariteten ökar med ca 1 000 nedladdningar om dagen. Sedan den svenska lanseringen har Mikz

haft omkring 17 miljoner besök. Nyligen lanserades appen också i Frankrike, Sydafrika, Argentina, Spanien, Storbritannien och Irland – och fler länder väntar. Alltså förväntas användartalet stiga snabbt de kommande månaderna. Mikz är givetvis gratis att ladda ner och använda.

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.