Tylö

Lyckad konferens i Hongkong för TyloHelo Group

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2013 12:54 CET

I oktober höll TyloHelo Group sin första konferens i Asien- och Stillahavsregionen. Konferensen var ett steg i gruppens etablering i området. Under två dagar höll representanter från gruppens varumärken i möten och presentationer för de drygt 40 kunder som deltog. Deltagandet sträckte sig från Sydkorea i norr till Australien i söder, och från Indien i väster till Japan i öster.

De som medverkade under konferensen fick ta del av information om såväl TyloHelo-gruppen i stort som de enskilda varumärkena och deras inriktning, samt befintliga produkter och kommande nyheter. Bland annat presenterades Tylös stora nyhet Panacea och de fyra basturummen i designserien Design Line, Helos nya bastuaggregat Vienna, Havanna och Himalaya, infrakabiner och Amerecs ångbad.

Konferensen blev oerhört lyckad och deltagarna visade stort intresse för det sortiment som presenterades. Man ser en stor affärspotential i många av gruppens produkter, både för den kommersiella och den privata marknaden. För TyloHelo Groups del gav konferensen viktig feedback, inspiration och mersmak.

- Vår målsättning är att hålla årliga konferenser på olika platser runtom i Asien- och Stillahavsregionen, säger Krister Persson, Regional Business Development Manager Asia för TyloHelo Group.

Tylö AB  har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.