Hjälpmedelscentrum i Östergötland AB

Lyckad mässa med över 1200 besökare!

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2013 16:06 CEST

Hjälpmedelsmässan i Linköping är en mötesplats för de som använder, arbetar med, förskriver eller bara är intresserade av hjälpmedel.

–  Det känns fantastiskt att vi åter har genomfört en mässa som lockat ett brett spektra av besökare, säger Jakob Lindblom, Affärsutvecklingsansvarig för Hjälpmedelscentrum AB som arrangerar mässan.

–  Mässan har varit ett unikt tillfälle att på ett och samma ställe se så pass mycket hjälpmedel vilket helt klart lockat privatpersoner. Dessutom har det varit mycket positivt att utställarna även i år har ställt upp mer eller mindre mangrant. Det visar också vilket värde de sätter på Hjälpmedelsmässan som marknadskanal.

Vid årets mässa deltog 62 hjälpmedelsföretag och ett antal föreningar som borgade för att mässbesökarna fick en mycket bra bild av vad som finns på marknaden. Dessutom bjöd även mässan på ett flertal intressanta seminarier.

Kortfakta Hjälpmedelsmässan 2013

·  Över 1200 besökare (ca 300 förskrivare, ca 600 privatpersoner, ca 300 kommunalanställda)
·  62 utställare
·  19 seminarietillfällen
·  4086 visningar av vårt pressrum
·  33 pressmeddelanden har gått ut samt 3 nyheter. 88 tweets har gått ut.

Jakob Lindblom, Affärsutvecklingsansvarig, jakob.lindblom@hjmost.se
Tel 013 – 27 78 60
Mobil 0733 – 11 57 60

Om Hjälpmedelscentrum

Hjälpmedelscentrum tillhandahåller tjänster och ca 8000 produkter som ger personer med funktionshinder möjlighet till bättre självständighet och oberoende i livets alla skeden.

Vi driver ständigt utvecklingen mot bättre och mer kostnadseffektiva lösningar för våra kunder, som idag är landsting och kommuner.

Hjälpmedelscentrum i Östergötland AB bolagiserades och skildes från landstinget 2005. Kontor och serviceverkstad med 45 anställda finns nära Linköpings flygplats.

www.hjmost.se

Vi som arrangerar Hjälpmedelsmässan är HjälpmedelscentrumAB.

Vi tillhandahåller tjänster och ca 8 000 produkter som ger personer med funktionshinder möjlighet till självständighet och oberoende i livets alla skeden.

Hjälpmedelscentrum AB driver ständigt utvecklingen mot bättre och mer kostnadseffektiva lösningar för våra kunder som idag främst är landsting och kommuner. I dag hyr de c:a 35 000 produkter av oss som underlättar livet för c:a 23 000 personer i Östergötland.

Hjälpmedelscentrum AB bolagiserades och skildes från landstinget 2005. Kontor och verkstad med c:a  35 anställda finns nära Linköpings flygplats och Busfabriken.