LYKO

LYKO SATSAR PÅ INTERAKTIV SKÖNHETSKANAL PÅ PERISCOPE

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2016 15:16 CET

Lyko startar nu en interaktiv skönhetskanal via appen Periscope. Med liveströmmad video ger Lykos skönhetsambassadörer tips och råd, svarar på frågor, och bjuder på exklusiva bakom kulisserna-ögonblick.

Möjligheten att kommunicera direkt med följarna genom en chattfunktion under livesändningar gör Periscope till ett självklart val. Lyko ger i livesändning personlig rådgivning och svar på följarnas frågor och funderingar på allt från ansiktsvatten till hur ofta man egentligen bör tvätta håret.

Lykos ambassadörer har expertkunskap inom hår och skönhet, och kan på plattformen ha en interaktiv pratstund med andra härliga skönhetsjunkies.

”Vi tycker det är spännande att utforska ny teknik för att möta våra konsumenter på en personlig nivå. Mötesplatser som Periscope är ett bra sätt för oss att diskutera, ge guidning och inspirera”, säger Steve Terry, Creative & Business Development Director för LYKO.

Första livevideon sändes under förra veckan med Steve Terry på plats i Lykos butik i MOOD Stockholm. Följ Lyko för att hålla dig uppdaterad med nya sändningar! Användarnamn: lykose

OM PERISCOPE

Periscope är den nyaste snackisen i app-världen och finns att ladda ner för iPhone och Android. I appen sänder och tittar man på direktsända videos. Det är möjligt att interagera genom livechat och att gilla videos genom att skicka hjärtan till avsändaren.

LYKO är idag en av Nordens ledande aktörer inom professionell hårvård och skönhet med Sveriges mest populära destination för skönhetsprodukter på nätet. På lyko.se saluförs över 35 000 produkter från över 500 varumärken. Utöver det finns LYKO lättillgängligt i form av närmare 40 helägda butiker i Sverige samt Norge. LYKO brinner för att guida och inspirera sina kunder till sitt allra bästa jag.

www.lyko.se