Nordnet Sverige

Lysande prissänkning för kursinformation från OMX-börserna

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2006 17:17 CEST

Nordnet anser att de nya lägre priserna samt förbättrade strukturen för kursinformation till privatpersoner från Stockholmsbörsen, Köpenhamnsbörsen och Helsingforsbörsen kommer att medföra att aktieintresset och handeln ökar.

”Dels kommer den lokala aktiehandeln på de olika börserna att stimuleras och dels kommer handel på andra marknader än kundens hemmamarknad att öka bland privatpersoner när lokala aktiesparare till ingen extra kostnad får tillgång till kursinformation i realtid från de andra börserna. Den nya billigare kursinformationen kommer att skynda på skapandet av en integrerad nordisk aktiemarknad och nordisk börs. Dock är det riktigt synd att Oslobörsen inte är med”, säger Jessica Gertun, informationschef på Nordnet.

Den nya prissättning kommer enligt OMX att träda ikraft i oktober.

”Kursinformation är en av flera viktiga förutsättningar för att kunna göra bra aktieaffärer och vi är övertygade om att detta kommer att öka intresset ytterligare för handel på andra marknader än kundens egen hemmamarknad,” säger Jessica Gertun.

För ytterligare information kontakta:
Jessica Gertun, Informationschef, +46 8-506 330 30, +46 709-697424, jessica.gertun@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with more than 120 000 clients in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnetpankki.fi, www.nordnetonline.de and www.nordnet.lu.